Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bild på foderbordet  (läst 3253 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Bild på foderbordet
« skrivet: 21 okt-11 kl 18:02 »
Har byggt ett foderbord åt kaninerna dels för att kunna fylla på mer hö så det räcker länge samt att barnen ska kunna fylla på själv. Blev ganska bra om jag får säga det själv men ev. är taket lite för litet men då får vi bygga på. Taket är konstruerat så att halva delen går att lyfta och vika bakåt för att lätt kunna fylla på med nytt hö.

[imghttp://iloapp.familjenbroberg.se/blog/annica?ShowFile&image=m1319192246.jpg][/img]
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

RonjaRövardotter

• Jämtland
SV: Bild på foderbordet
« Svar #1 skrivet: 21 okt-11 kl 18:03 »
Å här är en bild på hela buren...

Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).

pålle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 okt-11 kl 18:13 »
Har byggt ett foderbord åt kaninerna dels för att kunna fylla på mer hö så det räcker länge samt att barnen ska kunna fylla på själv. Blev ganska bra om jag får säga det själv men ev. är taket lite för litet men då får vi bygga på. Taket är konstruerat så att halva delen går att lyfta och vika bakåt för att lätt kunna fylla på med nytt hö.

[imghttp://iloapp.familjenbroberg.se/blog/annica?ShowFile&image=m1319192246.jpg][/img]
Är det honor eller hane och hona i hop lite nyfiken tycker inte det är riktigt rätt att ha dom i vanliga burar .Ps fint foder bord  :)

RonjaRövardotter

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 21 okt-11 kl 18:14 »
Nu när jag äntligen fattat hur jag ska lägga in bilder passar jag på att visa hur själva kaninhuset ser ut. Den del som vi på bilden har som "stopp" för yttertaket är taket på den isolerade bodelen. Så när yttertaket är nere så har de en hel övervåning att skutta runt på, lite väl onödigt stor tycker jag men då min gubbe var snäll och byggde ihop denna efter eget huvudet är det bara att tacka. Det är ju klart bättre med utrymme än att det är trångt.

RonjaRövardotter

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 21 okt-11 kl 18:15 »
Det är två honor som kommer från samma genbanks ställe men har olika föräldrar.

pålle

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 okt-11 kl 18:18 »
Det är två honor som kommer från samma genbanks ställe men har olika föräldrar.
Tack för svar .

Alex.andra

• Bondlurk
    • Västmanland
« Svar #6 skrivet: 21 okt-11 kl 19:03 »
Snyggt kul att folk byggereget. Har haft ett liknande foderbord till mina hästar och har en foderhäck mellan mina golvboxar som ser likadan ut fast utan tak ;)
Kul att få se bilder =D
Alexandra

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 22 okt-11 kl 20:56 »
Himla fint tycker jag - är det hönsnät du har till foderbordet??

RonjaRövardotter

• Jämtland
« Svar #8 skrivet: 23 okt-11 kl 07:48 »
Japp, vanligt hönsnät. Hittills fungerar det finfint  ;D.

Dela detta:

* Inloggade just nu

608 gäster, 1 användare
Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser