Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snökedjor till traktorn  (läst 1557 gånger)

Moraggarn

• -
Snökedjor till traktorn
« skrivet: 16 okt-11 kl 12:00 »
Funderar på att fixa till "nåt i stil med snökedjor" till traktorn. Idén jag har är att ta "kättingbitar" i längder av 1m (eller vad det nu blir,har inte mätt än) och sedan dra dessa runt däcket och genom fälgen för att sean fästa ihop med schackel. 10-15 st sådana på varje bakdäck. Är detta något som ni tror skulle kunna fungera? Har en jäkla massa kätting(ganska grov) liggandes och tänkte jag kunde använda den till detta. Körningen som det gäller är plogning samt lite skogskörning.

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Snökedjor till traktorn
« Svar #1 skrivet: 16 okt-11 kl 19:50 »
Det funkar att göra så ,   Men det är viktigt att få dom på rätt avstånd och se till att dom inte flyttar sig.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Huggorm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 16 okt-11 kl 19:55 »
Även en enda sådan länk runt hjulet gör gott om man kört fast med traktorn, men jag skulle inte vilja köra med det på vägen

TW

• Finland
« Svar #3 skrivet: 16 okt-11 kl 20:10 »
Jag är rädd att du vindar bort fälgarna med den där tillställningen. Det är ju väldigt vanligt att diskarna är alldeles fördärvade på bakhjulen efter folks kättingkonstruktioner.

Om du en gång skall börja köpa kätting kan du väl svetsa ihop riktiga snökedjor direkt.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dela detta:

* Inloggade just nu

658 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser