Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ecoball washing kit  (läst 2333 gånger)

geirh

• Gäst
ecoball washing kit
« skrivet: 20 sep-06 kl 15:28 »
Har noen av dere hørt eller prøvet dette?
http://www.green-shopping.co.uk/products/product_pages/products1.html

"Ecoballs" som erstatter vaskemiddel i vaskemaskin?

Hvis det funker skal jeg kjøpe i alle fall.

koko

• Gäst
Re:ecoball washing kit
« Svar #1 skrivet: 22 sep-06 kl 16:16 »
Ja, men man får ju till ett fläckborttagningsmedel på tub och "refills" till bollarna... Betyder det att det finns något innuti bollarna som "ersätter rengöringsmedel"?? Eller är det det mekaniska i att bollarna gnids mot kläderna i maskinen när de rumlar runt? Det står i alla fall att det är till lätt smutsad tvätt.
Nån som vet mer???

Jag har f.ö. flera gånger gjort asklut på björkved o tvättat med i maskin, det funkade................. :)

martinki

• ljuspunkt
« Svar #2 skrivet: 22 sep-06 kl 18:27 »
Hej,

asklut? Det fungerar visst superbra; med feta fläckar blir det ju såpa i potten.

Jag undrar dock hur tyget kändes efter tvätten, kan Du svara på det? Var det "normalt" eller "medtaget"?

Hur doserade Du Din "pottaska-tvättmedel"?

Nyfikna hälsningar
Martin

koko

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 25 sep-06 kl 22:11 »
Jaa, jag ville bara ha nåt som var så oparfymerat och så lite kemiska tillsatser i som möjligt eftersom jag brukar få klåda och så av vanliga tvättmedel.
Jag tror att tyget blev som när man tvättar som vanligt, med bara tvättmedel o inget sköljmedel... Det tänkte jag faktiskt inte på. Tycket det funkade o blev rent utan lukt eller nåt o det var ju bra.

Jag hade ett recept som gav två liter pottaska, i flytande form (alltså lut), hur mycket man skulle dosera vet jag ej, jag tog ganska sparsamt, kanske en halv deciliter och detta varade väldigt länge. Det gick åt björkved från en dags ganska rejält eldande i spisen.
Nu kom vi allt av tråden lite, men det gör inte mej nåt!!:-D

Aia

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 22 okt-06 kl 00:48 »
Hej! Kan inte förklara precis hur eco-balls funkar, men de är jättebra. En förp. räcker typ 2 år. Bra för miljön+ man inte behöver släpa tvättmedel osv..och jättebra för huden med. Men folk tvättar för mkt, behövs inte så ofta...kan ju hänga kläder ute över natten o lufta tex...

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser