Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byta oljesump på Saab 900  (läst 1884 gånger)

Neiklot

• Gäst
Byta oljesump på Saab 900
« skrivet: 30 sep-11 kl 11:28 »

Är det någon som har bytt oljesumpen på en Saab 900 förut?

Är det krångligt eller sitter den bara "som en låda med 4 bultar".. ?

/Neiklot

(Ps, det kan vara att jag har frågat förut, men jag minns inte!)

Misse

• nr 9424
SV: Byta oljesump på Saab 900
« Svar #1 skrivet: 30 sep-11 kl 20:55 »
Menar du oljetråget?
Är det en gammal 900?  Isf så är det så att växellådan är ''oljetråg'' för motorn och tar ett antal timmar att ta loss. Alltså....motor å låda måste ut. Sen kan man dela på dom :P

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #2 skrivet: 30 sep-11 kl 20:58 »
Kanske ska lägga till: Gammal 900, kallas även OG900, är fram till ca 1992 års modell, med längsmonterad motor. Ny 900, NG900, är ca 1993 och framåt med tvärställd motor.

Neiklot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 okt-11 kl 09:32 »

Det är en 96'a. :)

Och ja, jag menar oljetråget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser