Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  .  (läst 1136 gånger)

DobDanes

  • Gäst
.
« skrivet: 28 sep-11 kl 15:12 »
.
« Senast ändrad: 01 dec-11 kl 13:56 av DobDanes »

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: kön
« Svar #1 skrivet: 28 sep-11 kl 15:56 »
Tycker de ser höniga ut hela bunten (möjligtvis att den högra röda skulle kunna vara tupp? den vänstra säger jag iaf. med stor säkerhet höna). Lite bilder på min grabb Ingvar som också är född i slutet av Maj/början av Juni. Han gobblar, spelar (gjorde första gången när han var 2 veckor). Han är helt näck förutom några "hårstrån" i nacken långt ned på halsen sedan har han något tjockare snodd och som förstoras till det 4 dubbla i längd när han blir upphetsad. ::)

EDIT: Iofs. så ser den högra yngre cröllen ut att ha rätt kraftiga fötter i jämörelse med den äldre cröllen? Lr så är det bara fotovinkeln som gör det? Den har ju också mer "flabb" under hakan än den lilla fjutten längst fram. Så om de är lika gamla kanske de tär en tupp och lillfjutten ser ju ut och vara en höna iaf.

Bild tagen för några veckor sedan


Bild tagen 17:e september där man ser hur snodden har blivit "förlängd". ::) Här kan ni också se min röda bronshöna som är född samtidigt som Ingvar och en crölledam (ett av äggen jag fick av dig dobdanes) som är född... Hmm...  :-[ Någon gång under Juni, början av Juli kanske?  :-[
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=item;in=4346
« Senast ändrad: 28 sep-11 kl 16:02 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

409 gäster, 2 användare
ärt, Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser