Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd: Får  (läst 37901 gånger)

Fåraherden

• -
SV: Bildtråd: Får
« Svar #40 skrivet: 24 sep-07 kl 13:57 »
Vår nya gutebagge Keso, 3,5 år.
Familjefåraherde med totalt cirka 30 tackor. Blandras och renrasig gute. Också delaktig i vallodling och skötslen av cirka 15 herefordkossor.

amarantus

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 24 sep-07 kl 15:11 »
Är det en synvilla? eller är hornen på baggen inte lite väl täta kring huvudet?

Bara undrar :)

Fåraherden

• -
« Svar #42 skrivet: 25 sep-07 kl 12:49 »
Nej då, han har nog 6-7 centimeter eller mer in till käkarna. men frågan är motiverad. Vår gamla bagge slog vi ut av det skälet. Han hade fina horn, men så efter sådär ett och ett halvt år krökte de in mot käkarna. Det var inte så illa att han led av det. Men det är ju inget man ska fortsätta avla med. :(
Familjefåraherde med totalt cirka 30 tackor. Blandras och renrasig gute. Också delaktig i vallodling och skötslen av cirka 15 herefordkossor.

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #43 skrivet: 25 sep-07 kl 20:11 »
Jo några har Helsingefår långt i bakgrunden (80-talet), men jag har även familjer som kommit ur ren grå Leicesterlinje. Alla dom är bizeter  :)

Fick helvitt, och svarta med stjärna efter Olav.

Mvh Rosa
« Senast ändrad: 03 okt-07 kl 12:47 av Rosa »
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Ettena

« Svar #44 skrivet: 02 mar-08 kl 12:40 »
Här är mina underbara Gutefår!  :-*

Oskarsgården

• Oskarsgårdens Lantrasfarm
    • Oskarsgården
« Svar #45 skrivet: 02 mar-08 kl 17:43 »
Mycket fina gutar här ;D
Lägger till lite...

Våra baggar Silver 8år och Soldi 3år
Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

maunen

• Skåne
« Svar #46 skrivet: 02 mar-08 kl 18:11 »
Här är några av mina Dorsettanter bilden är från -06 hade inga bra från förra året. Får väl ta lite i år men kameran verkar inte fungera så bra längre, gammal.
« Senast ändrad: 02 mar-08 kl 18:12 av maunen »

Bovanägare

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 02 mar-08 kl 19:37 »
Här kommer några bilder på våra köttblandisar :D

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #48 skrivet: 05 sep-08 kl 22:41 »
Mina sötnosar, 3 till antalet än så länge  :-*
Från vänster till höger Lillspöke, Rocky och Idalisa  :)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Ettena

« Svar #49 skrivet: 06 sep-08 kl 12:24 »
Här är bilder på mina härliga Gutetackor  :)

Morsan Bean

Tyra

Wega

Lowa

Alwa

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #50 skrivet: 22 sep-08 kl 19:58 »
Gutar och Shropshire bor det på våran gård.. :)

Först ut Denise vårt shroppe flasklamm..  :-*

Vi har Australian Sheperd, Golden Retriever, Border Colie. Linderödssvin med Genbank, Gotlandskaniner med Genbank,
Skånska Blommehöns, Japanska vaktlar, Ankor, Gutefår, Shropshire och korsningstackor. Vill ha fjällnära dikor.

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #51 skrivet: 22 sep-08 kl 19:59 »
Vår ståtliga gutebagge Silver.. 8år :)

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #52 skrivet: 22 sep-08 kl 20:03 »
Gruppbild på några av gutarna

Oskarsgården

• Oskarsgården
« Svar #53 skrivet: 23 sep-08 kl 21:49 »
Tack javill..
Bara den på lammet är tagen i år.. dom andra är från oktober-07.. men nu börjar det se så där vackert höstigt ut igen  ;D
Men jag har inte hunnit ta några höstbilder på fåren i år.. men vår nya fårhund har jag hunnit fota.. men då får jag väl skäll att hon inte är ett får.. ;)
Äh jag kör ändå.. ;D

Åbacken

• Schnauzervalp peppar & salt - livets krydda!
    • Kennel Pognos
« Svar #54 skrivet: 24 sep-08 kl 12:11 »
Är inte så haj på det här med bilder ännu, men provar ändå att visa upp mina Klövsjö-får Alia-Alma, Loka, Milka och baggen Jesus.

Mvh Ingela
Gift, snart 40 m fyra egna barn o två fosterbarn i norra Ångermanland, hunduppfödning schnauzer p&s sen -92 och Klövsjöfår hösten 2008.
Livsmotto: "Det är inte hur man HAR det, utan hur man TAR det!"

puck

• Uppland
« Svar #55 skrivet: 26 sep-08 kl 13:18 »
Här är mina rara baggar, Olle & Pontus. Fast Olle är inte så rar längre. Så fort man slutar klappa honom så tar han sats. (Han kilar vidare efter årets betäckning.) Vi har enormt med folk som rör sig här och deras gos och klapp mellan hornen är ett problem. Funderar på att sätta upp en skylt, men det kan ha motsatt effekt också. Svårt det där.

För övrigt är det förfärligt dålig kvalitet på nätet i denna hage...
« Senast ändrad: 26 sep-08 kl 13:20 av puck »

puck

• Uppland
« Svar #56 skrivet: 26 sep-08 kl 19:14 »
Din Pontus är väl en Leicester korsning ;) ser ut att vara Finull i honom ?

Bilden gör honom inte riktigt rätt. Han ska vara renrasig leicester, har papper på honom. Han har i alla fall riktigt fin leicesterpäls, vill jag lova!

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #57 skrivet: 26 sep-08 kl 19:34 »
Rosa lamnade för nån månad sedan.
« Senast ändrad: 26 sep-08 kl 19:37 av christine »
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

christine

• Bor i Skinnskatteberg, Västmanland.
    • Västmanland
« Svar #58 skrivet: 26 sep-08 kl 19:36 »
Åsa-Nisse min gullegris ;D
Söker en livskamrat som vill bo med mig på gården.

puck

• Uppland
« Svar #59 skrivet: 27 sep-08 kl 13:48 »
Hej Puck.
Lägg in en bättre bild vore intressant att se.

Tycker inte du själv att han ser väldigt orastypisk ut ? ;D

Jaadu, Rosa, inte var det lätt att få en bra bild på honom, inte! Men det är såhär han ser ut i alla fall. Du har kanske rätt i att han inte ser helt rastypisk ut. Han är väldigt olik den förra baggen vi hade i alla fall, som kom från samma gård (har ingen bild på honom).
   Men om det skulle vara så att jag är lurad (vilket jag har mycket svårt att tro, för uppfödaren är väldigt seriös och har hållt på längre än jag är gammal) så spelar det inte så stor roll, för min del. Mina tackor till honom är av traktens blandning och de håller jag på att avveckla. Stor som f*n är han i alla fall och fina skinn blir det efter hans lamm!

Rosa, har du nån bild på en rastypisk leicesterbagge? Jag är inte helt hemma på hur de ser ut, verkar det som.  :-[
« Senast ändrad: 27 sep-08 kl 13:52 av puck »

Dela detta:

* Inloggade just nu

1551 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser