Bildtråd: Får

Startat av Grimla, 12 Sep-06 kl 09:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Grimla

Skulle vara skoj att få se bilder på era vuxna tackor o baggar!
(lamm har vi sett i lammtrådarna )

Här kan forumets alla stolta fårägare visa sina får !

Kramiz Grimla  :)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Lena A

Här är en bild på Märta och Wilma dagen innan de skulle klippas förra året.  :D

Tedarix

ÅÅÅÅÅH! Vilka härligt tjocka snyggingar, Lena!  :D

Jag bidrar med en bild på helsingebaggen Vadmal som är född hos mej men som flyttade till nya ägare för två år sen.
På bilden var han ett år och världens snällaste.. :)
/Tedarix
Har stort intresse för höns- och ankfärger...

Rosa

203:an med lamm

Rosa
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

_matte_

;Dsiri
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

Lili

Här är mina åsentackor  :D

gimskogen

Här är bild på mina roslagsfår på sommarbete i skärgården på mindre kobbar och skär utanför Stora Risten i Norra Roslagen..
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

_matte_

här är en bild på siri´s mamma lennart  ;D
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

Rosa

Puttar upp tråden med en bild av Leicester tackan Desiree  ;D
Rosa
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

ratjacks

här är en bild på min gutebagge från i våras när han klädde av sig.   ;D
Gutefår,ölandsgäss,linderödsgrisar  samt Nordsvensk och uppfödare av Parson Russell Terriers

456 Rosa

Här en bild på mina Åsenfår ;)

456 Rosa

En till bild på mina tanter på fäbod bete i år.

Rosa

Vanligast är att färgen "bleknar" bort.....
men störst chans är att det mörka på ben o huvud blir kvar fast i mindre "proportion" på det vuxna fåret

Mvh Rosa

Lili

Ja, de fläckiga är väldigt söta. Jag fick också en i år. Även det Åsenfår. Ska bli spännande att se hur hon blir efter klippningen.

Rosa

Liten Apache....

Rosa

...växte upp o blev stor Apache  ;D

Mvh Rosa

Rosa

En Julhälsning  Mvh Rosa

Dollar

Här är en bild på en av våra texeltackor. Blivande mamma för första gången till våren.
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Dollar

Och här käkar de hösilage då betet tog slut nu i höst.
25 Tackor av Texel/Dorset, 15 Lantras Getter,Löpankor, 50 tjurar, Jämthund,Border Collie,  Welsh Corgi Cardigan,Luzernstövare, hästar,kaniner, Katter och massa dammråttor...

Rosa

Puttar upp tråden  ;D

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

480 Gäster, 6 användare
Tigggern, Gnu, DacapoMariestad, Marten88, mulen, Berberis