Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  F-n för märktången!  (läst 1645 gånger)

hustran

F-n för märktången!
« skrivet: 30 aug-11 kl 18:08 »
Har just avslutat öronmärkningen av ca 50 lamm. Trodde i min enfald att det skulle gå som en dans med de nya micromärkena + dito tång. Efter flera försök med pruttresultat (sneda märken) så upptäckte vi att skänklarna på den NYA tången vickade lite hursomhelst, de liksom glipade i sidled väldigt!!! Har ngn. annan här varit med om detta? Jag blir galen. Som tur var så har jag en händig son som meddels bricka o skruv till slut fick den att funka.Men så ska det väl inte vara,kan man reklamera? Nåja nu är det gjort i alla fall och adrenalinet har lagt sig något.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
SV: F-n för märktången!
« Svar #1 skrivet: 30 aug-11 kl 18:13 »
Reklamera den, (så att leverantören undviker skicka till fler)!

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #2 skrivet: 30 aug-11 kl 18:29 »
Reklamera den, (så att leverantören undviker skicka till fler)!

Ibland är det ide att reklamera, ibland inte. Beror på om alla tänger är lika vickiga. I s.f. är det bättre att göra något åt den man har.
Så kan man ju ringa och höra om priset skulle kunna reduceras om alla är skrutt och man behåller eländet man har, för att göra något bättre. Beror ju på vad tången kostar.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

hustran

« Svar #3 skrivet: 30 aug-11 kl 18:49 »
beställde den från Jordbruksverkets hemsida! + alla märken i våras. Är det inte så att de tillverkas i Norge?

Dela detta:

* Inloggade just nu

623 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser