Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är min kattunge tagen för tidigt från mamman?  (läst 8523 gånger)

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: Är min kattunge tagen för tidigt från mamman?
« Svar #20 skrivet: 30 aug-11 kl 13:46 »
Ja alldeles för tidigt, men ingen ide att lämna tillbaka henne nu för mamman kommer att bli osäker & stötta bort henne. Jag har varit uppfödare & har registrerat stamnamn S*Triconi's & fött upp Devon Rex katter.

Ingen kattunge ska lämna sin mor innan 12 veckors ålder & står på SVERAK "Svenska Raskatters Riksförbund", men det spelar ingen roll om kattungen är renrasig eller blandras. Den behöver sina syskon & sin mors fostran för att utvecklas till en fullvärdad kattindindivid som vet hur det är att vara katt & veta hur katter better sig emot andra katter. Beteendestörningar kan bli återföljden av för tidigt tagna ungar.

SÅ TA INGA KATTUNGAR INNAN 12 VECKORS ÅLDER!
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 2 användare
ärt, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser