Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trevliga möten  (läst 1608 gånger)

Körven

• Värmland
Trevliga möten
« skrivet: 23 aug-11 kl 08:46 »
I Fredags när jag kom hem så satt det en flock på 7 st tjäder ungar och åt under fågelbordet.Jag hade sett tjäderhönan några gånger i vinter när hon var och åt fågelmat.Får förmoda att det är hon och hennes ungar.När jag röjde undan buskarna vid dammen som var ett tillhåll för snokar,så har det börjat hoppa grodor över allt,förut såg jag inga grodor över huvudtaget.Snokarna har nog blivit ett lätt byte för diverse ormälskande djur,nu när dom inte kan gömma sig lika fort.Såg en ormvråk som flög iväg med en orm hägande i klorna,vilket jag aldrig sett tidigare.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Rosten

• Närke
SV: Trevliga möten
« Svar #1 skrivet: 23 aug-11 kl 17:45 »
Här har vi en fasantupp som vi stödmatar på vintern.
Brukar bli ett antal fasankycklingar varje år.

Sen har vi massor med duvhökar. (men dom försöker vi undvika att stödmata  ;))
Men i år så har det varit mindre av dom.
Som mest har jag sett 5 stycken samtidigt i sommar.
För 3 år sedan så såg jag 13 samtidigt ute runt ärtåkern.

regnpipan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 23 aug-11 kl 20:31 »
Härom dagen såg jag en gråhäger lyfta från diket vid ängen. Såg den från mitt köksfönster vilket alltid är trevligt. Antagligen hade den plockat lite grodor till frukost, dem har vi gott om.

Nena

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 26 aug-11 kl 12:15 »
I morse så hade vi det vanliga morgonmötet med två harar. Min lilla wachtel/spriner Issa ställde sig på bakbenen och tjöt av jaktlust. men icke sa nicke, jagar gör vi i skogen och inte inne bland husen. mamma sassi som är en förståndig hund brydde sig inte särskilt eftersom hon vet att kopplad + matte i vanliga kläder inte betyder jakt. Men Issa fick iaf lov att spåra och det gör hon med bravur :D
Lev livet grönare så blir jorden skönare

christelle

• Blekinge
« Svar #4 skrivet: 26 aug-11 kl 12:33 »
Mitt i natten cyklandes på väg hem från en fest, månljust - en rävhona med ungar som lekte vid kanten av en majsåker. Honan såg oss och försökte få undan ungarna som inte verkade skygga utan bara tog sig in lite i skydd av majsplantorna  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Dela detta:

* Inloggade just nu

466 gäster, 2 användare (1 dolda)
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser