Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Moderera sin egen tråd?  (läst 15692 gånger)

pålle

• Gäst
SV: Moderera sin egen tråd?
« Svar #60 skrivet: 26 aug-11 kl 07:48 »
Det finns ett modd som heter Good post / Bad post som kanske kan vara intressant, med tanke på de funderingar om användarmoderering och "Gilla-knapp" som dykt upp.
Man kan ge inlägg +1 eller -1 och om ett inlägg får under en viss gräns, t ex -10, så döljs det ="bad post".
Varje medlem kan själv välja om "bad posts" ska visas som vanligt, döljas eller visas som ett grå rand man kan klicka på så visas det.

För att inte fokusera på det negativa: man kan också få fram listor på de inlägg/medlemmar som fått flest "+1"-röster, vilket kanske kan göra att man lägger mer omsorg bakom det som skrivs.

Det blir ett mer gräsrots-styrt forum som snabbt kan reagera på påhopp och ot. Men det finns säkert nackdelar också. Jag ville bara nämna möjligheten.
Låter mer som ja befarar inbördes be undrar lista .

Petter B

• Administratör
    • Västergötland
« Svar #61 skrivet: 26 aug-11 kl 08:00 »
Låter mer som ja befarar inbördes be undrar lista .

Jo. Men det går att ta bort listfunktionen om man vill. Överhuvudtaget går moddet att anpassa mycket.

pålle

• Gäst
« Svar #62 skrivet: 26 aug-11 kl 08:12 »
Jo. Men det går att ta bort listfunktionen om man vill. Överhuvudtaget går moddet att anpassa mycket.
Det kan nog häda fattar bara inte var för det ska va något beundrar forum liksom  räcker väll med att folk skriver det dom vill vill dom nåt mer så går det ju pma det blir ju bara ett popularitets forum i slutändan.
« Senast ändrad: 26 aug-11 kl 08:22 av pålle »

MrMarket

• Västergötland
« Svar #63 skrivet: 26 aug-11 kl 08:17 »
Det finns ett modd som heter Good post / Bad post som kanske kan vara intressant, med tanke på de funderingar om användarmoderering och "Gilla-knapp" som dykt upp.

Det låter som en utmärkt modd att installera!
Plan - Do - Check - Act

jenses

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 26 aug-11 kl 10:16 »
Det finns ett modd som heter Good post / Bad post som kanske kan vara intressant...

Det ska vi absolut testa!

pålle

• Gäst
« Svar #65 skrivet: 28 aug-11 kl 07:36 »
Va för ska inte det in föras på  alla då så var å en som har skapa en trår kan gör som den villa med moderringen?  eller ska det bara var vissa få förunnat det är väll men det är väll klart att vissa ska ha särbehandling på forumet  det har ju reda bevisar med att det skickats pm i saken för att förbättra sin sits i stället för att skriva öppet så att alla kan ge sin syn på det hela  det visar ju mer på vart forumet är på väg tycker ja .Så  nej tack till särbehandling av vissa forumsiter .

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #66 skrivet: 28 aug-11 kl 10:45 »
Va för ska inte det in föras på  alla då så var å en som har skapa en trår kan gör som den villa med moderringen?  eller ska det bara var vissa få förunnat det är väll men det är väll klart att vissa ska ha särbehandling på forumet  det har ju reda bevisar med att det skickats pm i saken för att förbättra sin sits i stället för att skriva öppet så att alla kan ge sin syn på det hela  det visar ju mer på vart forumet är på väg tycker ja .Så  nej tack till särbehandling av vissa forumsiter .

Nej men tanken från TS var väl att alla skulle få moderera trådar som de har startat? Eller har jag missat nåt nu när jag inte har läst alla inlägg?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

pålle

• Gäst
« Svar #67 skrivet: 28 aug-11 kl 10:53 »
Nej men tanken från TS var väl att alla skulle få moderera trådar som de har startat? Eller har jag missat nåt nu när jag inte har läst alla inlägg?
Nä så var det inte  det var bare  TS som skull få göra det  så har ja förstått det hela  och sådant tycker ja inte vi ska ha  det är inte meningen att vissa ska få ha privilegier.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #68 skrivet: 28 aug-11 kl 17:14 »
Jag bara funderade.  Och hav tålamod, alla, när jag orkar sitta vid datorn dygnet runt, ska jag starta tråden.  Med nuvarnade teknik på forumet.  Inga specialregler!

Sådana vore ju bara dumt, för övrigt.  Den enda som ska ha specialregler är Petter.  Ansvarig utgivare, eller vad det heter.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Per Gynt

• Gäst
« Svar #69 skrivet: 28 aug-11 kl 21:41 »
Det finns ett modd som heter Good post / Bad post som kanske kan vara intressant, -----
Man kan ge inlägg +1 eller -1 och om ett inlägg får under en viss gräns, t ex -10, så döljs det ="bad post". -------
För att inte fokusera på det negativa: man kan också få fram listor på de inlägg/medlemmar som fått flest "+1"-röster, vilket kanske kan göra att man lägger mer omsorg bakom det som skrivs.

Det blir ett mer gräsrots-styrt forum som snabbt kan reagera på påhopp och ot. ---------

Låter väldigt bra och listan tycker jag absolut ska med!

pålle

• Gäst
« Svar #70 skrivet: 29 aug-11 kl 08:03 »
Vad hjälper det när man vet om att det finans sån lista   tycker bara det er oerhört löjligt att ha sådana listor  av vilken anledning skulle sådana ha för betydelse var så vänlig att motivera  var för vi ska ha möjlighet till inbördes  beundran ?Mvh

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 2 användare (2 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser