Det går utmärkt, att lägga det syrade i nya, mindre burkar ooch sedan förvara dem länge, om de nya burkarna nämligen är täta.
Vi syrar 60 liter per år och har gjort så i många år.
Vi har ett gammalt extrakylskåp för lagring av burkarna. Där får allt detta syrade plats och där kan det lagras minst ett år, som det görs hos oss
En god vän till mig har haft småburkar, omburkade ifrån stor kruka och som lagrats i källare i över 3 år. Där har då varit temperatur mellan +5 och + 14 grader under lagringen.Det syrade och på så sätt lagrade har varit jättegott även efter 3 år. Jag föredrar dock vår egen syrning, som aldrig varit lagrad längre än 1,5 år efter omburkning till mindre burkar.
Vi föredrar riktiga syrkrukor, har också syrat i konservglas, som beskrivs ovan, men har fått bättre resultat med syrkrukor.
Man skall se till, att det som skall syras är under vätskeytan ordentligt. jag har sett tips på att man skall kunna fylla en tjock plastpåse med vatten och knyta till den och sedan skall plastpåsen kunna hålla ner grönsakerna genom att den skapar tryck mot det stängda locket.