Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vilket hönshus!  (läst 8735 gånger)

Tulipanros

• Gäst
« Senast ändrad: 09 aug-11 kl 06:23 av Tulipanros »

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: vilket hönshus!
« Svar #1 skrivet: 10 aug-11 kl 15:31 »
fräck värre bara och börja snickra  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

pålle

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 aug-11 kl 16:26 »
Onekligen häftigt men bör det inte anpassas efter svenska för hållande ?

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #3 skrivet: 10 aug-11 kl 16:33 »
jo det fattar nog dom flesta men som sommar bur avelsbur kycklingbur funkar ju en oisolerad
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

pålle

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 10 aug-11 kl 16:39 »
jo det fattar nog dom flesta men som sommar bur avelsbur kycklingbur funkar ju en oisolerad
Så sant  att det skulle fungera över sommaren  så mitt svar var väll bara reflexmesigt då man vet att det finns folk till allt. ps inte illa ment
« Senast ändrad: 10 aug-11 kl 16:49 av pålle »

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 10 aug-11 kl 16:44 »
Jag reagerade på att det kan väl inte få platts en sittpinne därinne  :o
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #6 skrivet: 10 aug-11 kl 21:12 »
Jag reagerade på att det kan väl inte få platts en sittpinne därinne  :o
jo då kolla 4e bilden ritningen där tycker jgatt det är en sittpinne ;D

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #7 skrivet: 10 aug-11 kl 21:15 »
jo då kolla 4e bilden ritningen där tycker jgatt det är en sittpinne ;D
vart? jag är nog blind..
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #8 skrivet: 10 aug-11 kl 21:23 »
mitt i öppningen till själva huset så är det ett rakt sträck där, är det jag antar är pinnen. eller? :P

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #9 skrivet: 10 aug-11 kl 21:56 »
mitt i öppningen till själva huset så är det ett rakt sträck där, är det jag antar är pinnen. eller? :P
Menar ni de tunna fönster strecken? :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Tulipanros

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 11 aug-11 kl 06:09 »
Man ser tydligt på den tecknade  bilden att det finns en sittpinne. 

Jag själv har inga höns, tyckte bara att det var en rolig byggnad. Om jag skulle bygga mig en sådan skulle
jag inte stänga in någon annan än mig själv... ;)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #11 skrivet: 11 aug-11 kl 11:59 »
Jag har kollat nu i en kvart, och förstorat bilden. Men förstår fortfarande inte vart ni ser en sittpinne?
Ni menar inne i huset va?

Bifogar en bild.
RÖD = Fönstermarkeringar
BLÅ = Redet på andra sidan
:P

Kista

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 11 aug-11 kl 12:04 »
hmm ser inte heller någon sittpinne??  ???  ???

johe71

« Svar #13 skrivet: 11 aug-11 kl 12:05 »
Men förstår fortfarande inte vart ni ser en sittpinne?

ser inte heller någon sittpinne, men i texten står det "The coop comes complete with two 2-place nesting boxes and a roost." och google translate föreslår bland annat hönspinne som översättning av roost. En engelsk förklaring till roost är "a support on which birds rest",

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #14 skrivet: 11 aug-11 kl 17:10 »
Hahaha sicket problem över en sittpinnes vara el icke vara  ;D ;D ;D

Tulipanros

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 11 aug-11 kl 17:34 »
Ja men visst är det väl fantastiskt.
Vad jag har ställt till det med denna bild... :P

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #16 skrivet: 11 aug-11 kl 17:37 »
Hahaha sicket problem över en sittpinnes vara el icke vara  ;D ;D ;D
Det är inget problem, jag bara undrar det, för jag ser ingen pinne. Måste vara halvt blind :P  ;D ;D

Alternativen

• Gäst
« Svar #17 skrivet: 11 aug-11 kl 17:39 »
Ser inte heller någon pinne :P Men ni som ser den, vart är den? hahah  ;D

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #18 skrivet: 11 aug-11 kl 17:42 »
 ;D maila han å säj till på skarpen att han måste sätta in en pinne  ;D ;D ;D för 5000 borde man ju få med en pinne hahahaha

Alternativen

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 11 aug-11 kl 17:50 »
;D maila han å säj till på skarpen att han måste sätta in en pinne  ;D ;D ;D för 5000 borde man ju få med en pinne hahahaha

Det finns med en sittpinne i huset står det i beskrivningen, men det jag och några andra reagerade på var nog att ni sa att man såg den på bilderna :P Jag ser den inte iallafall..  ;D  ;D
Det är väl det resten av tråden handlat om, haha.

Klargör för mig själv - Det finns en sittpinne i huset, men på bilden ser JAG den iallfall inte.

Dela detta:

* Inloggade just nu

626 gäster, 2 användare
Karlsdotter, Hästberoende

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser