Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  classic 90  (läst 4156 gånger)

lill-drängen

• -
classic 90
« skrivet: 05 aug-11 kl 11:19 »
Hejsan!
Ska iväg och titta på en börsa senare idag, en classic 90! Undrar om det är nån som vet nåt om den här börsan? Vad det är för tillverkare? Och om det är nåt att ha överhuvudtaget?
Tack för svaren i för väg! :)
33 höns,1 tupp,5 tackor,1 kanin,1 hund,

regnpipan

• Gäst
SV: classic 90
« Svar #1 skrivet: 05 aug-11 kl 13:46 »
Åsikterna verkar variera. Hittade ett par trådar om Classic 90 på jaktsnack, kanske kan de vara till hjälp:
http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/31339-aer-classic-bra/page__p__514274__hl__classic+90__fromsearch__1#entry514274
http://www.jaktsidan.se/ipb/topic/20686-classic-90/page__p__341588__hl__classic+90__fromsearch__1#entry341588

Som vanligt handlar det ju rätt mycket om vapnet i fråga passar just dig och din kropp. (Samt givetvis vapnets skick och pris)
Om det går så försök få möjlighet att testskjuta den.

lever559

• Övriga världen
    • wall art
« Svar #2 skrivet: 05 aug-11 kl 14:59 »
Classic 90 are very good!  ;)

lillfarmarn

• Småland
« Svar #3 skrivet: 06 aug-11 kl 11:58 »
Classic 90 är Italiensk lågprisproduktion av sämsta klass,

undvik framtida frustration genom att leta upp en begagnad  kvalitetsbössa (sako tikka heym shultz&larsen e.t.c)

samma sak med husqvarna som  till skillnad från svenska jägares inbillan inte är det bästaste på helaste jorden

dem är lågprisprodukter för den svenska allmogen som var allt annat än välbeställd när husqvarna tillvekade vapen

Rosten

• Närke
« Svar #4 skrivet: 07 aug-11 kl 09:28 »
Jag rekomenderar Heym SR20N eller SR20.
Tyska kvalitetsvapen som brukar säljas på Blocket till lågt pris av folk som inte vet vad dom säljer.
Jag köpte min egen för 4700:- med en Helia kikare på.
Men då får man leta lite om man vill komma ner i den prisklassen.
Utan kikare eller med en lågpriskikare så kan man rätt ofta hitta dom på Blocket för ca 4500:-

Handlarna tar mera för dom. Eftersom dom vet vilket kvalitetsvapen det är.
Ändå tycker jag att dom är billiga. Förmodligen för att vanliga "Svensson" inte har fått upp ögonen för dom här i Sverige.
Men när man år på skjutbanan och drar fram bössan så kommer det rätt ofta fram någon gammal gubbe och frågar om det inte är en Heym som man precis plockade fram.
Sen får man en lång föreläsning om dess tillverkning och kvalite.

Kjells vapen har en begagnad för 7900:-.
Torsbo handel har flera stycken i prisklass 6-7000:-
Nya kostade dom ca 18 000:- om jag inte minns fel.

Rosten

• Närke
« Svar #5 skrivet: 07 aug-11 kl 09:36 »
Bild på en fin Heym SR20N med vridmontage och en Swarovski Habicht 3-9x36 för 10500:-

Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 1 användare
Numera

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser