Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hyrköpsavtal  (läst 7558 gånger)

kvarnans

Hyrköpsavtal
« skrivet: 31 jul-11 kl 21:51 »
Finns det någon som har ett giltigt hyrköpsavtal i sin dator, eller dito mall, eller känner till något på nätet. Det vore ju lätt att ändra för eget behov, men utan kunskap är det en djungel.

LimJans

• Dalarna
SV: Hyrköpsavtal
« Svar #1 skrivet: 31 jul-11 kl 22:02 »
När vi behövde ett köpte vi ett i bokhandeln. Dock fick vi göra en bilaga till det, för det var så gammalt att saker som sopsortering och rökförbud inne inte stod med. Annars var det jättesmidigt, bara att kryssa i bland alternativen. :)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #2 skrivet: 31 jul-11 kl 22:12 »
Gäller det fastighetsaffär så ge er inte på något hemma vid köxbordet! Det går åt hälvitte!  :o
Tag hjälp från banken eller mäklare. Jag brukar få försöka reda ut sånt som blivit fel bara för att jag var mäklare för "100" år sen. Det går inte om det börjat snett.

Kostar en slant men det är det värt.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #3 skrivet: 02 aug-11 kl 22:06 »
Förlåt trådkapningen men kan man verkligen göra en fastighetsaffär via hyrköp? Isf skulle det kanske kunna vara en lösning för mig. Snälla ni, berätta mer.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #4 skrivet: 02 aug-11 kl 23:12 »
Förlåt trådkapningen men kan man verkligen göra en fastighetsaffär via hyrköp? Isf skulle det kanske kunna vara en lösning för mig. Snälla ni, berätta mer.

Det GÅR, men det är fler som försöker än som lyckas.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

kvarnans

« Svar #5 skrivet: 04 jan-12 kl 20:45 »
Jag totade ihop ett eget avtal och lät en petig mäklare titta på det (jag är också petig ;)). Det var nog så vattentätt det går att få det. Så nu har vi huset uthyrt!

Dela detta:

* Inloggade just nu

788 gäster, 3 användare
imlo, ärt, addebadde

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser