Blir lite samlat svar. Var och en får ta ut sin del...
Läs på säcken om Rabbfor. Står uttryckligen "bör kompletteras med grovfoder"
Att använda en lie till gräset går alldeles utmärkt. Inte så dyr heller. Ger också en del motion för kroppen. Att slå av för 30 - 40 avelsdjur + växande djur tog mig ca 20 - 30 minuter inkl. hopräfsning och utfodring. Tiden verkar ju finnas i alla fall för att skriva långa inlägg...

Att jag inte tar upp foderstatsutbildning på kurserna beror på att det är ett omfattande ämne som inte går att göra meningsfullt på 2 dagar.
Att jag föreslår "varannandagsutfodring" gräs/pellets är för att inte orsaka foderbyte som kan resultera i trumsjuka.
Mitt första inlägg om egendomliga foderstater som används av en del så avsåg jag t.ex. färskt bröd, bullar, pellets med animaliskt foder inblandat (fiskmjöl, blod, oljeväxter). Tyvärr förekommer detta i en del pellets. jag ville bara påpeka att man bör vara uppmärksam på vad en kanin inte bör äta.
Det jag framför på forumet är inte från någon akademisk examen utan enbart från lång erfarenhet avseende köttraskaniner. Det är som jag skrivit ett antal gånger, upp till var och en som läser mina inlägg att följa eller förkasta, mig kvittar det. Det engagerar tydligen i alla fall.

Gösta