Alla som inte vet någonting om bil-el brukar börja prata om jordfel så snart en bil har konstiga felsymptom som vederbörande inte begriper sig på.
Skaffa fram ett elschema för bilen och studera hur matning och jord till de "spökande" funktionerna är kopplat, och vad som eventuellt kan vara gemensamt för dem. Passa på när sakerna inte fungerar och mät då om det finns spänning på deras säkringar (de flesta flatstiftsäkringar har små hål upptill så man kommer åt att mäta med en vass testpinne). Kolla om det finns tecken på varmgång vid reläsocklar mm. Ta en titt på hur det ser ut där olika pluskablar grenas ut från batteriets pluspol.
Ett vanligt problem på en del europeiska 90-talsbilar, även om jag inte vet om just Audi brukar lida av det, är elcentraler som är uppbyggda med en slags "kretskort" av utstansade kopparplåtar som är lödda till stift på säkringshållare, reläsocklar, kontaktdon mm. De lödningarna brukar kunna spricka upp efter ett antal år och då får man plocka isär alltsammans (mycket jobb med att lossa kontakter, dra ur alla reläer och säkringar, peta upp små omedgörliga plasthakar osv, det är viktigt att fotografera eller märka upp noga så att man kan sätta tillbaks allt i samma lägen) och sedan löda om.
En annan möjlighet är glapp i tändningslåset eller problem med de reläer som styrs via tändningen (för att avlasta tändningslåset så att inte all ström till stora förbrukare måste gå via det).