Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plantbytestråd  (läst 1993 gånger)

Yashica

• Östergötland
Plantbytestråd
« skrivet: 09 jul-11 kl 21:27 »
Är det någon som är intresserad av att byta plantor med mig?
 Jag har en del som förökat sig mer än vad jag hade planerat och en del jag egentligen inte tycker om, men som jag räddat undan döden och som jag tänkte hitta "omplaceringsföräldrar" åt
Listar det jag har och vad jag själv har på önskelistan, men även förslag utöver denna är välkomna

Finnes:
Heuchera sanguinea 'Leuchtkäfer'  ca 20-30 st både plantor + sticklingar
Stachys byzantina    7st  (varav bara 2 blommar så jag misstänker att de andra är 'Silver Carpet')
Campanula glomerata  3
Psysostegia virginiana 'Alba'   (finns hela hubbar, men ca 20st om man går efter plantskolestorlek)
Campanula 'Sarastro'  3st
Tiarella cordifolia 'Wherryi'  3st
Astilbe 'Red Sentinel'  2st
Delphinum 'Magic Fountain'   1st
Aquilegia vulgarisstora  3st  (finns även små sticklingar)
Iris pseudacorus  1st
Veronica gentianoides  3st

Vill byta till mig:
Geranium oxonianum 'Rose Claire' el 'Katherine Adele'                  plantor el sticklingar
Geranium endressii                 plantor el sticklingar
Delphinium  ljusblå el vit sort
Aconitum   vit
Alcea med enkla blommor
Calamintha nepeta nepeta
Dicentra formosa  vit
Omphalodes verna
Lilium martagon plantor helst vita
Rosenhallon

Jag bor utanför Vadstena, men åker emellanåt till Örebro, om ngn bor utefter den vägen Annars kanske man kan ordna lift åt plantorna, det finns ju faxis en sådan tråd oxå...

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Plantbytestråd
« Svar #1 skrivet: 11 jul-11 kl 09:33 »
Ojojoj, jag har ingen aning om vad det är för plantor du har, fattar noll, jo, astilbe och iris kände jag igen.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

737 gäster, 2 användare (1 dolda)
matematiker

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser