Sallad.......mycket sallad!!

Startat av K@rene, 08 Jul-11 kl 07:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

K@rene

Alla ni med erfarenhet.....vad g¨r jag med min utroligt stora och goda sallader som bara växer + växer??
Äter - ja!
Men; kan dom tas til vara på något sätt?? Läggas inn? Stuvas og frysas? Blacheras och frysas? i Olja??
Hittar inga recept på't
K
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

kurt

Nej, sallad skall sås i omgångar just för att inte allt skall bli klart samtidigt! Och det gäller många andra grönsaker också, då sprider man också ut riskerna om de skulle drabbas av dåligt väder eller sjukdom.

christinag

Sallad är ju inte som grönkål tex, som klarar frysning bra. Det enda jag kan komma på är att frystorka det och använda på samma sätt som alg- eller nässelpulver. Det går att använda på olika sätt som djurmat också. Om det är en stabilare sort kan man ha det i soppor typ "kinakål". Annars är det godast som färskvara.
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

K@rene

Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

Bullerybo

Är det vanlig sallad?

Ruccola kan man göra pesto på och spara, men inte vanlig sallad.

Suresh

Man kan aldrig så för lite sallad.

Men ett tips är stuvade salladshuvuden. Sök på den här sidan, jag har nog gett receptet någon gång. Annars messa, så skall jag skriva ner det.

K@rene

Takk Naanta,
men jeg ser ingen länk  ???
Kan du lägga ut igjen?
:)

AK på Alholmen

En petitess kanske men växten heter sallat. Sallad är det man äter med dressing.
Fransoserna kokar sallat i vin vet jag att jag sett någonstans.
/ AK

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

3 298 Gäster, 0 användare