squashblommor

Startat av anemone, 03 Jul-11 kl 19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

anemone

Hur äter ni squashblommorna? Det går RIKTIGT bra i trädgårdslandet för mig i år och jag skulle vilja få lite ny vinklar på squashen. Vilka kryddor och tillbehör tycker ni passar bäst till squashblommorna?

kurt

Det vanligaste är väl att fritera dem, eller fylla dem med någon form av färs eller annan fyllning och gratinera.

Lidhem

Jag har en kompis som wokade sina blommor, riktigt gott. Tyvärr är jag själv för "snål" , vill inte offra mina blommor när den kan leda till frukt.
Månskensbonde med make, tre barn, 2 kattungar, ett gäng Kindahöns, blandisar, myskisar, Gotlandskaniner, Gutefår, Linderödsgrisar och ett antal bin http://lidhemsgront.blog.se/

ChristinaR

En del hanblommor kan man ju ta utan problem. Jag såg nåt avsnitt av Solens mat, där de fyllde squashblommor med (tror jag) färskost och puttrade dem i en tomatsås. Går säkert att googla fram. Såg himla gott ut!  :D

vittra

Squash blommor, brukar min farmor o farfar i italien koka lätt och sedan äta med vitlök o olivolja på + salt o röd chili.
en annan vän berättade här om dagen hon fyllde blommorna med mozarellaost och sardeller och in i ugnen... låter smaskens...

:)

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

3 426 Gäster, 1 användare
skräptanten