Hjälp med tvålrecept

Startat av Nässelhäxan - babsan, 03 Jul-11 kl 00:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nässelhäxan - babsan

Citat från: Tallgrinden skrivet 04 Jul-11 kl 09:13
Nu har jag bara en liten undran. Du vill göra tvål så ursprungligt som möjligt, HUR kommer det sig då att du byter ut vår inhemska rapsolja mot en importerad olja?
Helt enkelt för att det var det jag hade hemma.  ;D Gillar heller inte all konstgödning som de har på rapsåkrarna.  :P

christinag

För den som kan tyska - Hittade en innehållsrik site om naturtvålar:
http://www.naturseife.com/naturseife_-_site_map.htm
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Malin80

Citat från: Anders G. skrivet 04 Jul-11 kl 08:54

Kör du i calciumjoner i tvålen/såpan bildas kalktvålar, en olöslig gegga. (I klartext: HELT FELAKTIG INGREDIENS)Var man får tag på släckt kalk är allmänt känt.

Sluta nu, ni vet inte vad ni pysslar med. Det hjälper inte att recepten är "gamla". De skall vara funktionabla också. Läs en grundkurs i kemi istället, tex högstadiets. Nej, jag tänker inte lära er att framställa Natriumhydroxid "naturligt". Ni kommer bara skada er själva och andra. Rör ingenting. Vad är det med folk?

;D ;D ;D
Kemi är inte så lätt alltid...
Är du möjligtvis lärare Anders G? Kanske i kemi...?

Edgar

Citat från: Malin80 skrivet 15 Jul-11 kl 22:55
;D ;D ;D
Kemi är inte så lätt alltid...
Är du möjligtvis lärare Anders G? Kanske i kemi...?

Jag har uppfattat att han arbetar med rengöringsmedelskemi och/eller kosmetikakemi på någon av de större tillverkarna i Sverige.

Han vet vad han pratar om, och uttrycker det på ett (nästan för) klart och tydligt sätt.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

547 Gäster, 0 användare