Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som haft gåstvillingar?  (läst 1624 gånger)

Nina K

• Skåne
Någon som haft gåstvillingar?
« skrivet: 24 jun-11 kl 21:50 »
En bekant lämna gåsägg och ankägg som vi skulle kläck åt henne. Ett av gåsäggen var bra mycket större än de andra och blev förvånad vid lysning att den var befruktad. Alla andra äggen kläcktes fint men detta stora tog tre dagar nästan innan gässlingen kom ut. Han var så pytteliten och döm förvåning när vi skulle kasta skalet och såg något mörkt kvar i ägget. Där låg en till  :o Den var helt utvecklad men död, gulan fanns kvar så den var inte mogen. Men den andre är pigg  :D Någon annan som varit med om något liknande? Här är en bild.
« Senast ändrad: 24 jun-11 kl 22:52 av Nina K »

Naelinor

• Södermanland
SV: Någon som haft gåstvillingar?
« Svar #1 skrivet: 24 jun-11 kl 22:34 »
Vad häftigt! Jag hade ingen aning om att det kunde hända med fågelägg... ormägg vet jag kan kläcka mer än en individ, men fågelägg? Och så välutvecklade båda två! Tur att den ena klarade sig, måste ha varit krångligt att kläcka med sällskap därinne.

Rottis

« Svar #2 skrivet: 26 jun-11 kl 12:14 »
Jo jag har varit med om det på både ank och gåsägg, och det händer ibland, men tyvärr så är det väldigt sällan som de klarar sig ut ur äggen.

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 04 jul-11 kl 15:39 »
Hönstvillingar har jag haft en gång men det var bara den ena som kläcktes och den andra växte dåligt och jag tror att den var ca 3 månader när den dog. Tror tyvärr att det är svårt att få de att klara sig även om de tar sig ut som de ska.

Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser