Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Årets höskörd.  (läst 1202 gånger)

freeky

  • Gäst
Årets höskörd.
« skrivet: 15 jun-11 kl 17:11 »
Jag vet inte hur man ska göra, förr om åren brukar vi ta hö typ nu eller nästa vecka, men i år har gräset gått i blom redan nu. Hur ska man göra?Ta höet ändå och hoppas på att det finns tillräckligt med näring, eller köra över allt med betesputsen och ta andraskörd istället?Hur ser det ut där ni bor?Ligger ni i fas eller upplever ni att det gick fort som faan iår?

Lorita

  • Inlägg: 1136
    • Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
SV: Årets höskörd.
« Svar #1 skrivet: 15 jun-11 kl 18:40 »
Du ska vara glad som har något att skörda, här har det närstan inte kommit något regn alls men jag har blivit lovad att att få köpa till mina pälslingar, jag gillar min höbonde  :-*

Jag tycker du ska ta en skörd nu eller om ett par veckor och en mycket sen skörd för i alla fall har kommer vi få brist och då duger allt till hästarna i alla fall.
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

396 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser