Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  KRAV-garn  (läst 2556 gånger)

Dalkullan

• Gäst
KRAV-garn
« skrivet: 17 aug-06 kl 19:37 »
Säljes. Garnet är från mina allmogefår som har färgerna brun, svart, grå och vit. Det är spunnet för handstickor nr 3-4. Hör av er om ni är intresserade. 070-6743726 eller eva.eva@telia.com eller kika in på hemsidan: http://web.telia.com/~u63303273/
« Senast ändrad: 17 aug-06 kl 22:03 av Dalkullan »

Lili

• Åsenfår och ullhantverk
Re:KRAV-garn
« Svar #1 skrivet: 18 aug-06 kl 09:34 »
En massa frågor:  ;)
Vad har du för pris på garnet?
Vilken av raserna inom allmogefår är det ifrån?
Var håller du hus?
/Lili

Dalkullan

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 18 aug-06 kl 11:22 »
Priset är 140 kr/hg. Det bruna garnet är från mina Värmlandsfår och de andra färgerna från mina Svärdsjöfår.
Jag bor i Ås 10 km väster om Östersund.
« Senast ändrad: 18 aug-06 kl 11:23 av Dalkullan »

linfrö

« Svar #3 skrivet: 23 aug-06 kl 22:25 »
MENAR DU ATT DET KOSTER 1400KR. KILOT?
VAD ÄR SKILNADEN MED GARN FRÅN VANLIGA FÅR, HAR DE KÄKAT ANNAN MAT?ELLER ÄR FÅREN INTE BESPRUTADE.

Dalkullan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 24 aug-06 kl 06:14 »
Om du köper hantverksmässigt spunnet garn hos Wåhlstedts i Dala-floda eller hos Sätergläntan kostar det 120 kr/hg och är inte KRAV-godkännt.
Mina får hålls enligt KRAVS regler med deras högre djuretik och utfodras endast med KRAVgodkännt egenodlat foder.
Det finns endast ett spinneri i Sverige som kan spinna KRAV-godkännt garn.

Dela detta:

* Inloggade just nu

1220 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser