Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Körkort- hur mycket påverkar?  (läst 1337 gånger)

sharkwater

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
Körkort- hur mycket påverkar?
« skrivet: 08 jun-11 kl 09:23 »
Hej
Jag är 17 år och funderar på det här med körkort eller ej. Hur mycket påverkar det miljön om man tar körtkort även om man inte kör någon bil efter? Registreras det i Vägverket som typ puschar på biltillverkningen att tillverka fler bilar och på så vis utarmar naturen? Någon som vet

malarmaster

  • Inlägg: 5264
    • Småland
SV: Körkort- hur mycket påverkar?
« Svar #1 skrivet: 08 jun-11 kl 10:53 »
den enda miljöpåverkan är de körlektioner du tar.likaså när du fått ditt körkort o du kör egen eller andras bil.biltillverkarna bryr sig inte om ifall du har körkort eller ej, de tillverkar sina bilar ändå o marknaden bestämmer hur många som säljs. du behöver inte köpa bil även om du har körkort.men det kan vara bra att ha med tanke på framtida jobb,bostadsort m.m. i mitt jobb krävs körkort(hantverkare)  o många yrken fungerar inte utan transportmöjlighet.Funderar du på om du för miljöns skull skall avstå från att ta körkort tror jag du är inne på fel väg såvida du inte tänkt dig en framtid som cykelbud.du bör först tänka igenom ditt framtida yrkesval,behöver du transportera dig per bil/mc,lastbil m.m. om inte kan du givetvis avstå men det är faktiskt nästan ett måste i dagens samhälle att ha körkort. Ulf


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

452 gäster, 3 användare
tuslus, LiLilja, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser