Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hydropress  (läst 7322 gånger)

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
hydropress
« skrivet: 04 jun-11 kl 09:36 »
jag ska sätta in en hydropress men hur stor behöver jag? Jag har tittat på den på Rinkaby rör i glasfiber 60l eller kanske 120 eller ska jag köpa ännu större?
Eller ska jag köpa den i lackad plåt?

Tack

Anders G.

• -
SV: hydropress
« Svar #1 skrivet: 04 jun-11 kl 20:29 »
Det beror på vilka vattenvanor du har.

Blekinge

• Dom rika kan, vi fattiga försöker
    • Blekinge
« Svar #2 skrivet: 06 jun-11 kl 08:03 »
finns det någon nackdel att köpa en stor

Anders G.

• -
« Svar #3 skrivet: 06 jun-11 kl 08:24 »
Det beror på om du har utrymme.  Det går inte att svara om vi inget vet om vad du behöver.

Hur långt är ett snöre?

kackelmann

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 19 jun-11 kl 13:36 »
Tror inte det finns någon nackdel med att köpa en så stor som det får plats med i utrymmet/genom dörrar.
Har 500 liters hydrofor för att jag inte fick in nåt större in genom dörren  ;D Annars hade det blivit en kubiks..
Frågan brukar snarare vara om man ska ha en hydropress eller hydrofor. Vissa anser att gummiblåsan i hydropressar blir äcklig med åren.
Hydroforer blir också rätt sunkiga inuti men de kan man oftast öppna och rengöra. Gör man detta till en årlig vana så har man rent vatten alltid..
Blommehöns, kaniner, häst, gårdskatt, hundar, lantrasbil

DeadMan

• punken lever
    • -
« Svar #5 skrivet: 22 jun-11 kl 20:40 »
Kört med en 120 och jag är inte besviken men inte jublande glad ..det funkar. men jag måste skruva upp trycket-MVH  8) 8)DeadMan
 8) 8)
Bra musik ett måste Einstürzende Neubauten Dead Kennedys Audioslave
Tool Shellac Bauhaus Lobe m.m. Och friska författare som Sture Dahlstöm Mikael Niemi fack gubbar som snöar in på saker!!

Anders S

• -
    • Fröodling.se
« Svar #6 skrivet: 22 jun-11 kl 20:46 »
En rörmokare sa till grannen att om du ska ha riktigt friskt vatten så ska du ha en liten hydropress/hydrofor. Då blir det snabbare omsättning i den.

Luffsen

• -
« Svar #7 skrivet: 22 jun-11 kl 21:06 »
Den minsta hydropressen i lackerad plåt räcker bra till för att duscha men kroknar lätt om ytterligare kranar öppnas...

Gummiblåsan inuti brukar kunna bytas ut på dom, och det är ingen svår grej, men det ska ju göras förstås...

Jag har bytt en gång på tio år, och då pga att blåsan fått punka.
Visst är man ett barn av sin tid, när man kallar scrapbooking för hantverk?

Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser