Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "gästis" i Lit ska rivas, rädda det som räddas kan  (läst 1147 gånger)

Mattias Knutsson

  • Inlägg: 15
  • Önsjöns Snickeri och Byggnadsvård
    • Jämtland
    • Önsjöns Snickeri och Byggnadsvård
"gästis" i Lit ska rivas, rädda det som räddas kan
« skrivet: 03 jun-11 kl 10:23 »
en kompis till mig har köpt ett gammalt gästgiveri i Lit, Jämtland, och bestämt sig för att det ska rivas.
grundstommen torde vara en timmer stomme från andra hälften av 1800-talet, påbyggnader gjordes under 40-50talet tror jag.

I alla fall undrar han om jag vill riva det, och får då ta vad jag vill, eftersom han var hur mycket jag värdesätter gamla byggnader och ogillar när man kastar istället för att ta tillvara på.

jag har dessvärre ingen erfarenhet av att "ta tillvara på" gamla hus och känner därför att jag inte kan ta på mig ett sådant projekt själv.
så nu söker jag någon/några med den erfarenheten som krävs för att hjälpa mig rädda det som räddas kan. självklart ges lön för mödan.

för mer info, kontakta mig på:
Mattias.Knutsson2@iname.com
eller via telefon på:
070-69 35 909

/Mattias


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser