Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brännässlor - recept?  (läst 2662 gånger)

A.Lindberg

• Västerbotten
Brännässlor - recept?
« skrivet: 01 jun-11 kl 22:56 »
Är kanske i senaste laget, men jag tänkte bege mig ut och samla ihop lite brännässlor. Har hört om lite olika sätt att ta tillvara på dem, men tänkte att jag skulle kolla ifall någon här har något bra tips/ recept på vad man kan hitta på med nässlor. =)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Brännässlor - recept?
« Svar #1 skrivet: 01 jun-11 kl 23:02 »
Nässlor kan du använda till allt som du annars skulle ha spenat till. Förväller du dem, tar de mindre plats i frysen.

Har du hund, kan du plocka nässlor under hela säsongen och ge som tillskott, antingen som förvällda eller torkade.

Elin G

• Uppland
    • Radhusträdgården - köksträdgård på radhustomten
SV: Brännässlor - recept?
« Svar #2 skrivet: 02 jun-11 kl 07:47 »
Jag torkar en del nässlor och smular sen dem i t ex pannkakssmet. Men då får de inte vara för grova, utan plocka bara topparna i så fall.
Köksträdgård på radhustomten
http://radhustradgarden.blogspot.com

Dela detta:

* Inloggade just nu

613 gäster, 1 användare
Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser