Det ska inte ha någon betydelse för själva motorn.
De dieselrester som funnits kvar (som åstadkom röken) sänkte tillfälligt oktantalet så att spikningar (självantändning) eventuellt uppstod, men mer än så ska det inte kunna hända. Dessutom har de extremt lågt kompressionsförhållande (gör det svårare för spikningar..) om det är en sidventilare.
Hur länge har den gått efter att du startat den igen?
Tömde du förresten tanken genom att luta hela klipparen? För isf kan det vara motoroljan som då rinner ut i förbränningsrummet som kan ha åstadkommit röken och inte dieselresterna.
Kolla isf att det ännu är ordentligt med olja i motorn.
Kul grej om ungar eller andra uppskattande människor råkar vara i närheten är att ha klipparen på fullvarv, blixtsnabbt luta den åt höger 90 grader i en sekund och sen tillbaka igen. Blir ett härligt rökmoln

Glöm isf inte att fylla på mer olja i motorn efteråt
