Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Extra proteintillförsel till kycklingar...  (läst 2733 gånger)

Majkan

• Skåne
    • www.Vingesus.se/Louise
Extra proteintillförsel till kycklingar...
« skrivet: 24 maj-11 kl 08:32 »
Hej!
Undrar om man vill ge sina växande kycklingar lite extra proteintillförsel, vad ska det då vara?
Blodpudding?
Vill ha tuppar med kraftiga bröst... och fick höra att brösten blir kraftigare om de får mer protein under uppväxten.
kram
Marika
Är livsnjutare och levnadskonstnär. Gör allt som tilltalar mig! Är så gott som alltid positiv.

johe71

SV: Extra proteintillförsel till kycklingar...
« Svar #1 skrivet: 24 maj-11 kl 09:11 »
Hej!
Undrar om man vill ge sina växande kycklingar lite extra proteintillförsel, vad ska det då vara?
Blodpudding?

enligt det jag hittade via google så innehåller blodpudding 10-13% protein

startfoder (från granngården) till kycklingar innehåller strax under 19% protein...

jag skulle gissa på att det enklaste skulle vara att köpa ett riktigt tillväxtfoder

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 25 maj-11 kl 11:57 »
Ja men blodpudding innehåller väl vatten också, man måste väl räkna proteinprocenten på torrsubstansen. Man får jämföra siffran för protein med siffrorna för fett och kolhydrater.

Om startfodret har 19 procent protein är det väl bortåt 80 procent kolhydrat plus lite fett - där finns ju inget vatten.  Blodpudding är bergis fetare än startfodret.

torpare2

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 02 jun-11 kl 21:26 »
Edels kycklingstart innehåller 18,5% protein, tillväxtfodret 15%. Jag brukar bara köpa tillväxtfoder och sedan komplettera med lite ärtskott och yoghurt som jag gör själv. De tål det väl och gillar det. Då borde det också bli mer protein.

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 03 jun-11 kl 23:11 »
Jag river blodpudding på stora delen av rivjärnet. Köper på mig på xtra pris och lägger i frysen tills jag har kycklingar  ;D
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

Dela detta:

* Inloggade just nu

578 gäster, 5 användare
Karlsdotter, Anders Flix, Biggee, William, gorlan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser