Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Solviva  (läst 2834 gånger)

Yvonnes Jordnära

• Gäst
Solviva
« skrivet: 11 aug-06 kl 09:26 »
Hej !

Jag har just hittat till en bok (och hemsida) som jag blev väldigt glad över. Den heter Solviva och är skriven  av Anna Edey.
Där finns allt med som man behöver veta när man är självhushållare och tycker att man bör spara på jordens resurser.

Boken och sidan är på engelska men den är så värdefull att jag ändå föreslår den.  ;)

www.solviva.com

Ha det gott!

/Yvonne

Ulric Eriksson

• Gäst
Re:Solviva
« Svar #1 skrivet: 11 aug-06 kl 15:35 »
Hej !

Jag har just hittat till en bok (och hemsida) som jag blev väldigt glad över. Den heter Solviva och är skriven  av Anna Edey.
Där finns allt med som man behöver veta när man är självhushållare och tycker att man bör spara på jordens resurser.

Det verkar besvärligt med byråkratin i USA:

http://www.solviva.com/wastewater.htm

signe

« Svar #2 skrivet: 29 dec-06 kl 17:38 »
Jag har också nyligen köpt boken om Solviva och blivit inspirerad. Tråkigt bara att det på hemsidan framgår att Solviva inte finns längre. Anna sålde gården och de nya ägarna rev huset och byggde nytt. Men jag vill ändå rekommendera boken.

Yvonnes Jordnära

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 jan-07 kl 18:18 »
Ja, visst är det tråkigt att något så bra inte fick vara kvar.......  :'(

Men vi får läsa boken och själva fortsätta i samma anda och spara på jordens resurser när vi odlar och lever.

Hälsningar Yvonne

Dela detta:

* Inloggade just nu

521 gäster, 1 användare
Byggarebobban

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser