Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rabarber i frysen  (läst 4068 gånger)

Daniela B

• Halland
Rabarber i frysen
« skrivet: 22 maj-11 kl 19:23 »
Hej!
Ibland ser man så lockande recept på jordgubbs- och rabarbersylt men hos mig infaller inte säsongen för jordgubbar samtidigt med den för rabarber...
Bästa sättet att spara rabarber borde vara i frysen. Är det bara att stoppa in dem, delade och ev skalade, eller måste de förvällas? Eller blir de kanske så sega att det inte är värt att ens försöka frysa rabarber?

mille

• Gångemad - småskalig lammuppfödning och biodling
    • -
    • Gångemad
SV: Rabarber i frysen
« Svar #1 skrivet: 22 maj-11 kl 19:27 »
Det är bara att frysa! Dela i lagoma bitar och frys in i påsar eller lådor.
Gotlandsfår och blandisar. Highland Cattle. Frigående hönor samt ett gäng katter och kaniner. Odlar en del och plockar gärna bär. Nygammal biodlare och trebarnsmamma.

Daniela B

• Halland
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 19:29 »
Tack!

256:an

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 22 maj-11 kl 19:31 »
Sen kan du ha rabarber i citrusmarmelad när det är citrussäsong. Eller baka paj i april och lura grannarna att dina rabarber är jättestora jättetidigt ;)

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #4 skrivet: 22 maj-11 kl 19:43 »
Det var ett tag sedan jag frös in rabarber (den äts upp mesamma  ;D men jag har för mig att det fungerade sämre om man sockrade den. Det vätskade sig.
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

462 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser