Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Småfåglar och hönshus  (läst 1392 gånger)

Anso1971

• Dalarna
Småfåglar och hönshus
« skrivet: 16 maj-11 kl 13:53 »
Nu när vi öppnar hönsgården och låter hönsen gå fritt på gräset så uppstår alltid samma problem. Om vi inte ska stänga ute hönsen från hönshuset så blir ju resultatet att om hönsen kan gå in så kan även småfåglar hitta in. Vilket de också gör. Varje dag har vi småfåglar inne i hönshuset. Hur gör ni? Jag vill ju att hönsen ska kunna ta sig in, lägga ägg, äta, ta skydd eller vad de nu vill göra under dagen.
Medlem i JAK, amningshjälpen och sv. byggnadsvårdsföreningen, ammade min yngsta i 3½ år, har alltid känt mig udda och sagt att jag är född under fel århundrade, skönt att hitta hit!
Bor med mina tre barn på en gård med äppelträd, hallonbuskar, höns och utsikt över Siljan.

skogskälla

• Hellre mångfald än enfald
    • Östergötland
SV: Småfåglar och hönshus
« Svar #1 skrivet: 17 maj-11 kl 08:34 »
Jag har börjat sätta upp en klippt "gardin".  Jag har nån gammal rullgardin liggande som inte längre används, jag klippte lämplig bredd för utgången, satte upp den på en tunn planka (med krok så den enkelt kan plockas ner om man inte vill ha den kvar) och sen klippt nerifrån och upp långa remsor.
Fick ide´n från en husvagnstidning där har dom nåt sånt fäst i dörröppningen mot insekter.
Tyvärr dålig att förklara men jag hoppas du förstår ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

628 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser