Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sittpinnar  (läst 6288 gånger)

sway307

• Hälsingland
Sittpinnar
« skrivet: 15 maj-11 kl 20:57 »
Tips på sittminnarnas design, jag har tänk igenom det mesta i hönshuset tycker jag, men när jag kommer till sittpinnarna så är det idé torka! Kan någon komma med ritning eller foto tack^?

Almson

• Uppland
SV: Sittpinnar
« Svar #1 skrivet: 16 maj-11 kl 08:22 »
Hej!
Jag har använt vanliga tvåtumsreglar (4,5 x 4,5 cm). Jag hade tänkt hyvla ner de lite på kanterna så de skulle bli lite rundare men hönorna verkar trivas fint med de som de är så jag tror jag låter de vara.
Reglarna är fästa i väggen på typ träblock, stadigt så de inte ska vicka fram och tillbaka när hönsen går runt på dom.

sway307

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 16 maj-11 kl 08:48 »
Tack för tipsen, jag undrar om någon har en bra lösning på Sittpinnar för upp till 15 höns, med skitbräda under och så att dem inte kommer åt den också då förstås. Och utbytbara pinnar

Lianne

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 16 maj-11 kl 11:27 »
Hej, vi har tagit tjocka grenar från träd vi har på tomten, 5 cm i diameter.  Runda pinnar är väl bäst för deras fötter.
Du får sätta pinnarna som en trappa så att de inte kan bajsa på varandra, sen har du en bajsbräda under. Jag lägger papp på brädan, hur enkelt som helst att hålla rent, du kan ha kompostgaller under pinnarna om dom hoppar omkring på brädan.
Har Hedemora höns, hund och tre katter

sway307

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 16 maj-11 kl 12:13 »
hur långt mellan pinnarna skall det då vara i djupled för att dem inte skall skita på varann, har du skitbrädan nära golvet då eller?

Lianne

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 17 maj-11 kl 09:42 »
Så här sitter mina höna-pönor
Har Hedemora höns, hund och tre katter

The Game

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 17 maj-11 kl 09:57 »
Va fint..=)
/Majsan

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser