Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många kilo äpplen...  (läst 6408 gånger)

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
Hur många kilo äpplen...
« skrivet: 08 maj-11 kl 12:08 »
...behöver man för att klämma ut ca 20 liter must? ???
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Hundens Husse

• Västergötland
SV: Hur många kilo äpplen...
« Svar #1 skrivet: 08 maj-11 kl 12:26 »
Det var en artikel om att "pressa äppelmust och jäsa cider" i Åter 4/06. Ska man tro den så går det 1 kg äpplen till 4 dl must. Så till 20 liter must skulle det behövas ungefär 50 kg äpplen. Tyvärr är det numret tydligen slutsålt.
Han tomten med långt hår och två stora hundar i det röda huset vid ladan.

Quercus

• Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
SV: Hur många kilo äpplen...
« Svar #2 skrivet: 08 maj-11 kl 23:16 »
Tusen tack! Jag hade ingen aning men nu har jag ett riktvärde  :D. Ca 50 kg ska jag testa att pressa med andra ord.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Dela detta:

* Inloggade just nu

589 gäster, 3 användare
Biggee, Karlsdotter, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser