Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finnar?  (läst 1788 gånger)

Andromedae

• Dalarna
Finnar?
« skrivet: 08 maj-11 kl 10:24 »
Kan getter, killingar framför allt, få finnar? Hundar kan ju tex få tonårsfinnar på hakan.
Ser ut precis som våra finnar, en liten varplita, sitter på läppen. Inga sårskorpor eller liknande (tänker på orf) utan ser verkligen ut som finnar.
Killingarna är ca 2,5 månader.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Finnar?
« Svar #1 skrivet: 13 maj-11 kl 22:04 »
Jag har sett något liknande, och det var nog ett virus efter vad jag förstod.  Har Du en bild, möjligen?
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Andromedae

• Dalarna
SV: Finnar?
« Svar #2 skrivet: 15 maj-11 kl 12:22 »
Kan försöka fixa en bild.
Har pratat med en veterinär som tror precis som jag, att det är ett sk papillomvirus, som orsakar finnar på tex hundar runt året.
Enligt denne veterinär kan både får och kalvar få detta också, så varför inte get sa h*n.

Dela detta:

* Inloggade just nu

575 gäster, 2 användare
Dmslr, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser