Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäder fjongade av på förgasare, var ska den sitta? (Gräsklippare)  (läst 23868 gånger)

Attis

• -
Rev isär förgasaren till gräsklipparen och givetvis var det en fjäder som plijongade iväg. Hittade den i alla fall.

Jag är nästan helt säker på att den ska sitta fast som den gör i nederänden av bilden. Det är "överdelen" som jag inte kan fatta var den ska sitta. Har provat med hålet i grejen nästan rakt ner, men fjädern känns för lång för det. Samma med hacket lite till vänster. Den hamnar ur sitt läge.
Har kikat på Briggs & Strattons sida, men dom visar inte var den ska sitta. Här är sprängskissen: http://www5.briggsandstratton.com/eu/se/pdf/illustrated_parts_list/100%5CMS0529.pdf del 618 på sid 7.

/Attis

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
Verkar det som om fjädern har med gasspjället eller chokespjället att göra?

Jag har en motor med liknande förgasare som jag skulle kunna ta en titt på under helgen.

Attis

• -
Tyvär har jag lite för begränsade kunskaper för att svara på om det är gasspjället eller chokespjället. Den grejen som jag hakat fast fjädern i styr i alla fall ett spjäll som sitter direkt innanför luftfiltret.

/Attis

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
Tyvär har jag lite för begränsade kunskaper för att svara på om det är gasspjället eller chokespjället. Den grejen som jag hakat fast fjädern i styr i alla fall ett spjäll som sitter direkt innanför luftfiltret.

Då är det chokespjället. Gasspjället sitter i andra änden av förgasaren, närmast insugningsröret. Jag tänkte inte på att kolla på motorn medan det var ljust idag.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
Kan det här ge någon ledning?

Attis

• -
Jag ska se om jag kan placera min fjäder till samma del som du har din.

Tack för hjälpen :)
/Attis

Dela detta:

* Inloggade just nu

522 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser