Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hundgårdsnät till höns?  (läst 2430 gånger)

Nina W

• Värmland
Hundgårdsnät till höns?
« skrivet: 06 maj-11 kl 00:51 »
Jag ska bygga ny hönsgård på nya stället. Jag såg att det finns en rulle billigt, begagnat hundgårdsnät ute på blocket. Är det bra nog, eller är det för grovmaskigt? Kan till ex en vessla slinka in genom det och ställa till det?

Krågedal

• Östergötland
SV: Hundgårdsnät till höns?
« Svar #1 skrivet: 06 maj-11 kl 09:54 »
Hej! Vad roligt att göra en ny hönsgård!Ska själv göra det senare i sommar! Klart att hundgårdsnät är starkt mot räv, men mindre djur slinker imellan! Jag rekommenderar små fyrkantsnät istället... Ska själv göra det! göra som trärammar och fyrkantsnät i sen sätta ihop. Även ha en del av hönsgården under tak...Då den blir klassad som säker (om det blir flera utbrott av fågelinfluensa/new castle sjuka) Det är mitt tips! Lycka till!!
Har hund, katter, Kindahöns och Gotlandskaniner  (egen genbank)har två Tinkerhästar på "foder", dotter som är född 2006. Bor på landet i hyrt hus....

Dela detta:

* Inloggade just nu

620 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser