Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad för tupp har vi?  (läst 2222 gånger)

Atena

• Västergötland
Vad för tupp har vi?
« skrivet: 03 maj-11 kl 19:16 »
Är helt nybörjare på detta med höns.Min dotter köpte ett hus och blev med hönsgård på köpet :) Jag blev så förtjust i dessa så jag köpte mej två fina Skånsk Blomme (Olga & Sirkka) Nu är jag lite nyfiken på vad tuppen Arthur är för sort? Han påminner mkt om hönorna tycker jag. Tacksam för hjälp

Atena

• Västergötland
SV: Vad för tupp har vi?
« Svar #1 skrivet: 03 maj-11 kl 19:26 »
Skickar med ett kort på Arthur och båda mina Blomme

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 04 maj-11 kl 08:39 »
Riktigt grann tupp  ;D men någon ren färg eller ras är det nog inte. Om inte Blommetuppar kan bli sådana  ??? Jag skulle nog säga riktigt snygg blandis  :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #3 skrivet: 02 jul-11 kl 00:24 »
Ja jag skulle också säga blandras, men en riktigt fin blandrastupp.  ;)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

rackarns

• Närke
« Svar #4 skrivet: 02 jul-11 kl 21:08 »
ser ut som en blommetupp. Hur gammal är han?
Lite egen färg men blomme kan ha lite alla möjliga konstiga färger :)

Ronny

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 03 jul-11 kl 00:31 »
Skånska blommehöns (inkl.tuppar) har visserligen stor färgvariation, men sådana blir dom inte.
Håller lantraser för bevarande och det egna hushållet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

440 gäster, 3 användare
Emil Söderberg, IsaacKilli, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser