Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utnyttja platsen mellan bärbuskar innan de växt upp.  (läst 2235 gånger)

vicky-g

• Västmanland
Utnyttja platsen mellan bärbuskar innan de växt upp.
« skrivet: 28 apr-11 kl 06:43 »
Hej!

Ska anlägga en rabatt med bärbuskar. Hade tänkt mig röda vinbär och krusbär. Ev smultron som kantväxt. Men buskarna är ju små i början och det blir mycket tom yta. Funderar över vad man kan utnyttja den till. Funkar det med olika typer av grönsaker? Eller finns det något som verkligen inte bärbuskar gillar? Eller tvärtom finns det något som är bra att samodla med?

Bär rabatten kommer vara helt nygjord. Gamla prydnadsbuskar och en del jord bortgrävt och sen påfyllt med ny plantjord. Jorden täckt troligen troligen med bark eller liknande.

Jan lindgren

SV: Utnyttja platsen mellan bärbuskar innan de växt upp.
« Svar #1 skrivet: 28 apr-11 kl 18:38 »
Hej!
Du kan odla vad du vill så länge det inte skuggar bärbuskarna.
MVH
Jan

tinna.m

• Skåne
SV: Utnyttja platsen mellan bärbuskar innan de växt upp.
« Svar #2 skrivet: 28 apr-11 kl 18:44 »
Buskarna har ganska ytliga rötter så svartrot och andra djupingar kan få bo nån annan stans.
Smultron? (jag skickar vita månads om du vill ha)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Dela detta:

* Inloggade just nu

551 gäster, 1 användare
ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser