Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  värt att köpa ingivare till avmskning?  (läst 4432 gånger)

sarbe453

• Östergötland
värt att köpa ingivare till avmskning?
« skrivet: 24 apr-11 kl 20:58 »
Jag hämtade ut mitt avmaskningmedel (se följetongen i annan tråd) och det var ju bara själva flaskan med. Det fanns en ingivare att köpa till ca 800 kr men den hade de inte hemma.

Jag löste det med att dra upp medlet med en konformad spruta som jag fäste en avklippt kateterpåseslang på. Då gick det lätt att få ner medlet i strupen.

Men hur löser ni andra avmaskningen? Är det värt 800 kr för den där ingivaren och hur fungerar den?
har finullskorsningar & en rasande snygg gotlandsbagge

morrhår61

• Skåne
SV: värt att köpa ingivare till avmskning?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 21:26 »
Jag gör som du, har en 50ml spruta som jag drar upp medlet i, med en bit "droppslang" på,  fungerar alldeles utmärkt, då har jag 24 tackor o en bagge :) :)
.. livet är kort så lev medans du kan!!!

Soshila

• Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
« Svar #2 skrivet: 24 apr-11 kl 22:53 »
Haha, så min lösning med en spruta och en bit överbliven syrgasslang var inte så originell då! Fast den första jag gav kom visst åt att tugga på slangen och höll så när på att bita av och svälja en bit.

Fårtokig

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 25 apr-11 kl 08:13 »
Läskflaska i glas funkar oxå!

LG säljer en liten handpump i plast som funkar fint om det inte handlar om så många djur. Använder den själv om jag ska ha i nåt enstaka djur nån vätska. De riktiga avmaskningspumparna är värda varenda krona när man avmaskar många djur, då finns det inga alternativ!

Vänliga Hälsningar  :)

vallhunden

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 27 apr-11 kl 08:30 »
Jag är överlycklig för min avmaskningsspruta/pump!! Jag kommer ihåg lyckan, första gången jag använde den ;D ;D Jag hade ett stort flin på läpparna hela tiden ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

hustran

« Svar #5 skrivet: 27 apr-11 kl 08:51 »
LG-s handpump av metall är jättebra, fast man får köpa till den större behållaren.Skulle inte klara mig utan ingivare. Den tuggas inte sönder som andra av plast. :)

Vurre

« Svar #6 skrivet: 27 apr-11 kl 11:21 »
Avmaskningspistol är skitbra. Jag använder den till både avmaskning och avlusning. Men det är klart, har man tre tackor med ungar är det kanske lite överkurs att lägga ut 800 + moms på en sån.
snus? vad är priset på en pris?

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #7 skrivet: 08 maj-11 kl 08:38 »
Vad är LG för nåt? Näthandel, butik?

Snälla kan nån ge mig en länk dit ;) :D
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Haglund

• Värmland
Katt, för många Värmlandsfår och en skock höns av okänt fabrikat...

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 08 maj-11 kl 09:18 »
TACK!! ;D
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 1 användare
alfhild

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser