Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  köp inte en sådan här  (läst 7109 gånger)

trallallaa

• Gäst
köp inte en sådan här
« skrivet: 21 apr-11 kl 12:00 »
Jag köpte en sådan här bur förra sommaren och nu har den fuktskador,under takpappen, rostiga gångjärn, regnvatten läcker in i den(det gjorde det innan också), bottenskivorna har spruckit, inget i hela träslaget/behandlingen klarar fukt!!!
Den kostade 3100:- absolut intget att haaaaaaa!!
Den var lite rosaaktig då jag köpte den, tror det var någon slags impregnering, som släppt och blivit ...gul??
Gick inte att reklamera pga att jag försökt täta med silikon, men det var av fel slag, så den har "smält" då det regnat....jag kan inte något om trä, silikon, skruvar mm, men enl de som säljer dem, så har jag skruvat skruvarna för hårt och inte oljat in den tre ggr...men de sa ju inget ??
Den är även väldigt lätt, så en räv kan lätt bara välta den och då faller taket av  :-X

Den säljs även på blocket ...

inne:

Enstöring

• Hälsingland
    • http://randy.zoomin.se
SV: köp inte en sådan här
« Svar #1 skrivet: 21 apr-11 kl 12:55 »
Kanske du skulle prova Allmänna reklamationsnämnden? En sån här bör ju hålla ett tag kan man tycka.

mt_knot

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 21 apr-11 kl 12:56 »
Bra synpunkter!

Tillverkare, modell och återförsäljare vore bra att veta också, så vi andra vet vad vi ska se upp med.

Mvh Johan

Baby Duck

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 21 apr-11 kl 13:00 »
Vilket mög!

Det var inte billigt heller, ett bra hantverk med RIKTIGT virke kan ju va värt det men..

Lucky säljer hundkojjor här i närheten och dom är mkt fina, hönshus å annat liknande.
Men priserna är saftiga. :)

Vi bygger allt själva här till djuren, med den inställningen att det ska palla 10 år minst utan underhåll
annars e det inte lönt arbetet o material.

Vi har inte tid o springa runt å duttelidalta med alla projekt på gården.

Köpte nyligen en gammal hundkojja åt nästa hönsgrupp.
Hittade den på Blocket för 500kr.
2 meter lång o högt i tak, modifierade den lite för att passa höns.
PERFEKT!

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #4 skrivet: 21 apr-11 kl 13:03 »
Vad är det du har köpt då? Jag ser varken nån bild eller länk eller så...  ???
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 21 apr-11 kl 13:09 »
gör jag :P
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

betsla

• Jämtland
« Svar #6 skrivet: 21 apr-11 kl 13:17 »
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

LasseDalom

• -
« Svar #7 skrivet: 21 apr-11 kl 13:17 »
Så illa ser det ju inte ut. Slå på lite nytt papp på taket och skaffa en hasp till taket så det inte öppnar sig. Det blir lite rost och fuktskador på saker man har ute året runt. Den är snygg och det nog en fördel att den är lätt, jag bär själv runt på ett par fruktansvärt tunga kaninburar hela sommaren.

trallallaa

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 21 apr-11 kl 13:20 »
Bilder är det ,vet inte varför du inte ser dem  ???och jag vet inte hur mycket jag får länka...därav skrev jag att den finns på blocket och jag bor ju i norrtälje och försäljaren finns "runt hörnet".
Men sådant skit säljs överallt har jag sett, tillverkas i Kina enl försäljaren...han sa det när jag försökte reklamera den, han menade på att den var billig... ::).

Boström

• Småland
« Svar #9 skrivet: 21 apr-11 kl 13:29 »
Jag har en liknade bur fast utan rastgård. Den läcker in vid taket >:(...så den kan jag bara ha inne i stallet. Just nu står den oanvänd och bara tar plats och samlar damm. Jätte bra att du lägger in bilder och varnar för dessa burar. De ser ju flotta ut,men är bara skitburar.
Har hästar,kaniner & fjäderfä, bor på landet med sambo o barn.

betsla

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 21 apr-11 kl 13:36 »
Bilder är det ,vet inte varför du inte ser dem  ???och jag vet inte hur mycket jag får länka...därav skrev jag att den finns på blocket och jag bor ju i norrtälje och försäljaren finns "runt hörnet".
Men sådant skit säljs överallt har jag sett, tillverkas i Kina enl försäljaren...han sa det när jag försökte reklamera den, han menade på att den var billig... ::).

Tror nog att jag hittade annonsen på blocket... Ser ju superbra ut, men trist att det inte verkar leva upp till förväntningarna.

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #11 skrivet: 21 apr-11 kl 21:34 »
Jag som tänkte beställa två sånnahära förra veckan  ::)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

betsla

• Jämtland
« Svar #12 skrivet: 21 apr-11 kl 22:10 »
Nu ser jag bilderna... satt i Internet Explorer på jobbet och såg dem inte, nu när jag kommer hem till Google Chrome så funkar det finfint. Lurigt..

Det ser ju inte alls bra ut på bilderna!  :o

Va tråkigt! Vet dock inte vad man kan göra, förutom att gå till Konsumentombudsmannen (om de nu fortfarande existerar?).

Anne fra Norge

• Blekinge
« Svar #13 skrivet: 28 apr-11 kl 09:24 »
Jeg har kjøpt samme skitet og er også svært misfornøyd >:(

Lycka

• Ångermanland
« Svar #14 skrivet: 28 apr-11 kl 09:35 »
Som ovan
Gå direkt till ARN.
Där får ni råd om hur ni ska gå vidare
Hedemorahöns

Jakobsson

« Svar #15 skrivet: 28 apr-11 kl 09:40 »
Så illa ser det ju inte ut. Slå på lite nytt papp på taket och skaffa en hasp till taket så det inte öppnar sig. Det blir lite rost och fuktskador på saker man har ute året runt. Den är snygg och det nog en fördel att den är lätt, jag bär själv runt på ett par fruktansvärt tunga kaninburar hela sommaren.

Jo, jag kan ju delvis hålla med där.

MEN...
Den här buren e köpt i somras! & längre tid än så ska absolut en utebur hålla utan att få alla dessa skador!
Det e inte rätt & speciellt inte med det priset! Den e ju inte ens 1 år gammal!

Som ovan
Gå direkt till ARN.
Där får ni råd om hur ni ska gå vidare

Håller med! Gå absolut vidare med detta!

Lycka till!

//
Jakobssons fru

Broberg

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 28 apr-11 kl 09:59 »
Den är ju helt felkonstruerad... Och sämre skitvirke ser man inte ofta.. Kolla in årsringarna... Hur kan man sälja sådan skit? Och till det priset?

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #17 skrivet: 28 apr-11 kl 10:01 »
Jag är inte mycket till snickare men att detta inte är för utomhusbruk ser jag! Fy för Bövfelen vilken dynga.
Kolla bara det platta taket, virket ser ut som baltza-trä, plywooden är inte väderbeständig.........

Passar bättre i barnkammaren, kanske som dockskåp "Bonanza" eller "Korpamoen".  ;D
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Pe4r

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 29 apr-11 kl 18:30 »
Hönshus bygger man väl själv?  :)

ja ja hade gärna byggt och sålt också iförsig...... ;)

Men dom ska nog vara snäppet större.

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #19 skrivet: 02 maj-11 kl 21:06 »
Vi byggde en av denna modellen. Givetvis så har man kommit på vad man skulle gjort annorlunda nu och det ska åtgärdas till nästa bygge.
Tanken är att det ska säljas något i denna stilen, emn vi avvaktar lite tills vi använt den nya modellen själv och vet att den funkar bra för hönsen och hönsägare (lättskött ska det vara). På Insidan finns reden och sittpinnar och det ska finnas en automat för foder och snäckskal också. Vatten serveras dock i utedelen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser