Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönshus  (läst 2965 gånger)

sway307

• Hälsingland
Hönshus
« skrivet: 09 apr-11 kl 16:03 »
Vad anser ni vara en rimlig summa höns för ett hönshus på 5-7 kvm, runt tio tycker jag verkar rimligt, vad tycker ni och vad säger reglerna?

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Hönshus
« Svar #1 skrivet: 09 apr-11 kl 16:07 »
Reglerna på hur mycket ett hönshus får kosta eller reglerna hur många höns man får ha på en kvadratmeter?
PÅ en kvadratmeter får man iallafall ha 7 höns, men inget jag rekomenderar...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 09 apr-11 kl 17:17 »
Jag har ca 3 hönor/kvadratmeter inne. Då håller de hönshuset varmt på egen hand vintertid ;D Sedan har dom naturligtvis mer plats ute.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

sway307

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 09 apr-11 kl 21:21 »
regler för hur mycket det får kosta finns ju inga om man har budgeten till det!   Inne är det ca 5 kvadrat , 10 hönor och ute är nog runt 80-90

Dela detta:

* Inloggade just nu

636 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser