Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  använder era höns sittpinnarna?  (läst 12515 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
SV: använder era höns sittpinnarna?
« Svar #20 skrivet: 10 apr-11 kl 14:19 »
ja upplever också att mina gärna sover under och på varann trots att dom har gott om utrymme :) Det är väll tryggheten dom får av närheten antar jag :) ser himla gulligt ut som sagt.

Terra77

• -
« Svar #21 skrivet: 14 apr-11 kl 21:57 »
Mina dv.koch vill absolut inte sitta på pinne, finns i två höjder o en fin fin trappa för de flygrädda...försökte flera kvällar lyfta upp dem men hjälpte ej..ligger i en klunga i ett hörn el. under värmelampan. (nu sover tuppen ensam, hönorna surar.

Min andra grupp Australorperna i andra rummet sitter på högsta pinnen när kl e 18 på kvällen o väntar på jag ska stänga luckan.. smidigt städa under  tycker jag!

Hade tidigare en orpingtonhöna som inte ville sitta på pinne, hon lärde sig efter jag lyft upp henne några gånger så det som funkar för en funkar inte för andra tydligen.
37årig vårdare/keramiker boende i Halland.
Mor till 2 flickor 17 o 10 år
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

Misonten

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 15 apr-11 kl 10:21 »
Jag köpte 4 silkisar i sommar hade hört att dom inte gärna satt på pinne så jag gjorde iordning mysiga små hörn med halm.. Men tjii fick jag när dom hoppar högt som katten o upp på pinnen som ändå sitter 1½ meter upp  ;D
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Bullerybo

• Närke
« Svar #23 skrivet: 03 maj-11 kl 16:07 »
Mina brahmor sover helst ihopkrupna till en ullig hög ovanpå varandra i ett hörn av hönshuset. De är inte så gamla ännu så jag trodde det var en "kycklingvana" de inte kommit ifrån ännu.

Jag nattar nu om dem varje kväll genom att sätta upp dem i en rad på pinnen och då sover de där men tanken är ju att de ska vilja upp dit frivilligt och den driften verkar liksom inte finnas..

Anledningen till att jag vill ha dem sovandes på pinnen helst är att det inte blir lika lortigt i ströet då bajset hamnar på en gödselbräda. Men de lyssnar inte på det örat.

Dela detta:

* Inloggade just nu

655 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser