Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mat till kaninungar  (läst 3005 gånger)

Sharptooth

• Blekinge
Mat till kaninungar
« skrivet: 29 mar-11 kl 22:26 »
Hej!

Är det något foder som är speciellt bra till kaninungar? Eller behöver de något extra av något? De ligger i startgroparna till att börja äta fast foder nu. Fast de bara är lite mer än 2 veckor :o Jag har köpt en sån gnagarblandning för dvärgkaniner och satt in till dem då det är små pellets i och lite höbitar de kan börja prova. Tror att föräldrarnas blandning är lite för "grov" Då jag har lucernpellets, majs och vanliga pellets + ev havre om jag har det hemma. (Lucernen är tillfällig nu undertiden honan ger di. Resten får hästen ;)) Är min första kull men inte fått så bra tips av andra innan :-\  Men ni vet säkert :D

Bild på bebbarna^^

//Sharptooth
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
SV: Mat till kaninungar
« Svar #1 skrivet: 29 mar-11 kl 22:44 »
Hö är det bästa för småttingar att börja äta :-). Man får vara försiktig med dom små magarna, äter dom magen full på pellets med låg fiberhalt kan dom få problem. Vilket märke var blandningen du köpte?
//Lina

Sharptooth

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 30 mar-11 kl 14:30 »
Märket är vitakraft  :) Men idag när de var ute så smakade ett par av dem på föräldrarnas mat xp De verkade gilla det^^
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 30 mar-11 kl 14:36 »
Märket är vitakraft  :) Men idag när de var ute så smakade ett par av dem på föräldrarnas mat xp De verkade gilla det^^

Dom hade ingen svensk hemsida, är för kass på tyska för att hitta innehållsförteckningar. Men det borde ju vara lugnt med föräldrarnas mat, se bara till att dom kommer åt höet också.
//Lina

Dela detta:

* Inloggade just nu

543 gäster, 3 användare (1 dolda)
Själv är bäste dräng, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser