Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Omparning?  (läst 2067 gånger)

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
Omparning?
« skrivet: 29 mar-11 kl 09:19 »
En hona fick 7 bebisar för 5 dagar sen. 3 st låg "lite överallt" i boxen så de var döda. Men 4 fina pigga bebisar var kvar. Hon hade ryckt mini lite päls som hon inte boat med utan låg lite överallt det med, så jag gjorde bo så gått jag kunde. Dagen efter ryckte hon MASSA päls å la jämte boet. Lät det vara 1 dygn, om hon skulle flytta dem el vad hon nu tänkt. Men hon fortsatte boa i "nya boet" fast utan ungarna.
Tog päls å gjorde ett bo åt dem å hon kollade dem.
När de pep så skutta hon dit så jag fattade det som hon tog hand om dem. Men idag låg alla döda, typ uttorkade, i boet. Hur länge klarar de sig utan mat egentligen, från att de kommit ut ???

Tog bort boet å ungarna nu på morgonen å då hoppade hon runt å va orolig efter å luktade å krafsa där de legat ??? :o

När kan man para om henne? Å det är väl bara å hoppas att hon fattar mer denna gång :-\
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Empa

SV: Omparning?
« Svar #1 skrivet: 29 mar-11 kl 09:33 »
Vad är det för djur? Missade jag det?

neppelina

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 29 mar-11 kl 09:47 »
Kanin antar jag att man har på kaninsidan ;) :D
Men du kanske menar ras? Belgisk jätte ;D
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 29 mar-11 kl 11:51 »
Var hon förstföderska? Det händer titt som tätt att nybörjar-mammor inte riktigt fattar vad som händer och vad dom ska göra, men det är bara att para om på en gång. Kaniner brunstar oftast direkt efter födsel, så släpp in henne till hanen igen och håll tummarna för att hon klarar det bättre nästa gång.  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

neppelina

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 29 mar-11 kl 13:07 »
Var hon förstföderska? Det händer titt som tätt att nybörjar-mammor inte riktigt fattar vad som händer och vad dom ska göra, men det är bara att para om på en gång. Kaniner brunstar oftast direkt efter födsel, så släpp in henne till hanen igen och håll tummarna för att hon klarar det bättre nästa gång.  :)
/Sara

Japp, missa skriva att hon va förstföderska. Tyvärr är alla mina 4 honor förstfödersker i år.....så såhär problematiskt brukar det inte vara. Men man lär så länge man lever ;D

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 29 mar-11 kl 13:52 »
2-3 dygn kan ungarna klara sig utan mat.

Para om när hon är brunstig och hoppas att hon klarar det bättre nästa gång =).
//Lina

neppelina

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 29 mar-11 kl 13:57 »
Ok. Så pass. Men hörde dem pipa & att det rörde sig igår kväll.....Så hon måste ha gett dem mat isf ::)

Men tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

618 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser