Jag måste bara först säga att OOOO så god korven blev!!!!
MEN!
...det var ett helsike att få till korven.

Mormors gamla köttkvarn funkade finfint och omvandlade köttet till färs med inte allt för mycket anstängning! Men sen själva stoppningen...

Jag hade tänkt försöka en hemmafixad korvhornsliknande pryl, som jag fäste vid köttkvarnen. Det gick inte alls. Efter mycket strul övergav vi den planen och stoppade istället för hand med den enda tratten vi har...
Den var alldeles för liten i pipen, om ni förstår, så det var ett jäkla jobb att få ner fyllningen. Det tog enoooooormt lång tid och efteråt var vi så trötta att vi bara däckade utan att äta middag, så korven blev inte ens smakad!

Sen igår smakade vi korven och som sagt blev det suuupergott! Men till nästa gång vägrar vi slita med tratt... Och efter att det hemmagjorda korvhornet inte funkade så bra så är jag lockad att införskaffa en korvspruta... om jag hittar någon som inte är så dyr! Kanske begagnad? Ehm... Vad tror ni? Om man har ett korvhorn som faktiskt sitter bra, är korvstoppningen då lätt gjord? Har en gammal husqvarna köttkvarn, handdriven så klart! OM jag får tag på ett korvhorn som passar, borde det gå smidigt? Eller är det fortfarande besvärligt?