Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kastrera eller ej ..  (läst 6259 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Kastrera eller ej ..
« Svar #20 skrivet: 08 mar-11 kl 21:51 »
Ja, stor var han men inte fet vad jag kan se på bilderna. Fiiiiiiiin!
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #21 skrivet: 08 mar-11 kl 22:00 »
Fläskhaka :
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #22 skrivet: 08 mar-11 kl 22:09 »
*hihihihi*
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #23 skrivet: 08 mar-11 kl 22:10 »
Jag har aldrig sett så feta katter som jag har o alla 5 jagar sin mat själva *suck* måste jag ha fler katter ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
« Svar #24 skrivet: 08 mar-11 kl 22:20 »
Fast hur mår dom då? Hur länge lever dom, hur ser tänderna ut och hur rör dom sig? Min första katt är en satt liten herre, liten men tung. Han känns som en tegelsten men han är supersmidig och en makalös råttfångare (tar även fåglar snokar ödlor ekorrar och trollsländor) vilket man inte kan tro när han ligger på rygg i sängen... Kan ju faktiskt vara så att dina katter är av en lite större modell ;D
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Dalton

• Dalsland
« Svar #25 skrivet: 08 mar-11 kl 22:25 »
Min erfarenhet är att de blir större om de tar sin egen mat. Mina katter är tex fullt normala bondkatter som får "stödfoder" dvs torrfoder om jakten gått dåligt men annars ser jag helst att de fångar sin egen mat vilket de gör med varierande framgång. De är särskilt förtjusta i småfågel vilket jag inte är ett dugg nöjd över. Sorken tar de men låter bli att äta upp??
Granntantens katter, även de bondkatter, är uppfödda på stora feta råttor. De är i storlek som mindre hundar, mina fullvuxna katter ser ut som tonåringar i jämförelse med dem.  :)
Men de är inte feta utan mest bara... stora!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #26 skrivet: 08 mar-11 kl 22:33 »
Ja harlekin är just stoor  ;D tung som f*n men otroligt smidig och rörlig han jagar allt under stl av hare o käkar rubbet .
Han mor är den mest exelenta jägare jag sett , liten och feminin, oxå lite överviktig men smidig o lätt på foten .
Den äldsta katten är nog runt 11år o hon jagar smått o gott , gillar ödlor o ormar på sommaren , hon har en hängfläsk mage som så många kastrerade honor får .
Sen har vi en raskatt som är långhårig ålder okänd med bulmi ( typ ) hon hetsäter allt o spyr sen om hon käkat för fort .
Den kissetanten är fet ! Magen släpar i backen *suck*
En annan kisse är 7 år nu o rund som en kort liten boll och hon jagar allt själv o är aldrig i huset alls , pigg , kry o smidig .

gnällvis

• Jämtland
« Svar #27 skrivet: 24 mar-11 kl 15:57 »
Vilken stor och fin katt. Det är alltid bättre att kastrera, för kattens skull. Det är inte så att han äter annat djurfoder i ladugården, eller från något annat ställe. Jag såg något grått som satt och fullkomligt vräkte i sig hönsmat i vår ladugård och trodde att det var något rovdjur. När jag kom närmare så såg jag att det var en av våra hankatter. Säkert inte första gången heller för när jag ställde upp hönsmaten på ett säkrare ställe där bara hönsen kunde nå den så räckte den plötsligt mycket längre. Det kanske påminner om kattmat på nåt vis eller så var det bara roligt att stjäla.

Just_me

• Småland
« Svar #28 skrivet: 24 mar-11 kl 16:58 »
Vilken stor och fin katt. Det är alltid bättre att kastrera, för kattens skull. Det är inte så att han äter annat djurfoder i ladugården, eller från något annat ställe. Jag såg något grått som satt och fullkomligt vräkte i sig hönsmat i vår ladugård och trodde att det var något rovdjur. När jag kom närmare så såg jag att det var en av våra hankatter. Säkert inte första gången heller för när jag ställde upp hönsmaten på ett säkrare ställe där bara hönsen kunde nå den så räckte den plötsligt mycket längre. Det kanske påminner om kattmat på nåt vis eller så var det bara roligt att stjäla.

Inte bara våra katter som älskar hönsmat ser jag!
Vår hund är också galen i det :/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #29 skrivet: 24 mar-11 kl 17:21 »
Nu är Harlekin boll-lös  ;D
Snacka om chock när han sprang ner till kattbrudarna hahahahahaha >:D
Fast hans ömma moder Quinna håller sej tätt intill honom hela tiden o nosar bekymrat på onda örat (blev öronmärkt) och onda boll-lösa stället oxå ... ::)

Nepp ingen djurmat i stallet förutom havre.

Just_me

• Småland
« Svar #30 skrivet: 24 mar-11 kl 17:23 »
Nu är Harlekin boll-lös  ;D
Snacka om chock när han sprang ner till kattbrudarna hahahahahaha >:D
Fast hans ömma moder Quinna håller sej tätt intill honom hela tiden o nosar bekymrat på onda örat (blev öronmärkt) och onda boll-lösa stället oxå ... ::)

Nepp ingen djurmat i stallet förutom havre.

Jag mins när Rasmes kastrerades och öronmärktes, och Chili öronmärktes. Han var så vinglig och ostadig och jag tyckte så synd om honom! Men jags krattade rätt mycket med :P
En possitiv sak jag såg att bägge gör är att de kräks på kattlådan! Vilken förklarar att jag aldrig hittat kattspya hemma, hehe

gnällvis

• Jämtland
« Svar #31 skrivet: 25 mar-11 kl 09:01 »
Du får hälsa den "lille" att tillvaron blir lite tryggare utan bollar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

629 gäster, 2 användare (1 dolda)
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser