Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kastrera eller ej ..  (läst 6275 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Kastrera eller ej ..
« skrivet: 08 mar-11 kl 16:43 »
Nu är min kattunge vuxen o har blivit hela 1år och 3 mån .
Han är en stallkatt som trots att han inte matas är på gränsen till fet .
Min oro är att om jag klipper bollarna nu som tänkt är att katten sväller upp o blir sjukligt fet .
Vad tror ni andra ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

lialan

• Västergötland
SV: Kastrera eller ej ..
« Svar #1 skrivet: 08 mar-11 kl 16:55 »
Klipp är mitt råd!
Med bollar springer han häradet runt och fixar nya katter i tid och otid och riskerar sina nio liv i onödan.
Det är alla gånger värt lite mer hull :)
"Man ska aldrig skada andra, man ska alltid bjuda till.
Men i övrigt får man göra som man vill"

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 08 mar-11 kl 16:56 »
Han kanske har gott om feta råttor ;)
Var ansvarsfull och kastrera honom.
Världen är full av katter som ingen bryr sig om.
Sååå synd att katten inte har ngt värde  :'(

Min man är allergisk annars skulle jag ha katt
 Vi får titta på grannens (har 5)som är här och
håller möss/råttor borta .
Vi är så tacksamma för det.
Hedemorahöns

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 08 mar-11 kl 16:59 »
Ja så var ju planen , mina andra katter är kastrerade .
Ja det e ju svårt att hålla in på maten för honom då han jagar själv .
Det värsta är att hans mamma gärna jagar lite extra o ger honom fortfarande *asg*
Hon är mindre än han men ser han fortfarande som sin bebis  ;D

Nån som vet om det finns nån kastreringskampanj nu igång i stockholm ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

djurskydd

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 08 mar-11 kl 17:00 »
När avmaskade du honom senast? När de blir uppsvällda av mask kan de ju se rätt feta ut. Använd Milbemax, fler och fler katter har börjat uppvisa resistens mot övriga maskmedel. Men kastrera definitivt, av samma anledningar som de andra i tråden redan skrivit!!
Bor med make, barn, rya- och gutefår, katter, kaniner, kalkoner och höns mellan nor och fjärd i vackra Häggvik, Höga Kusten.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #5 skrivet: 08 mar-11 kl 17:01 »
Han är avmaskad . Han ser inte uppsvälld ut *s* han väger 10 kilo !

djurskydd

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 08 mar-11 kl 17:02 »
Ok  :o ;D
Bor med make, barn, rya- och gutefår, katter, kaniner, kalkoner och höns mellan nor och fjärd i vackra Häggvik, Höga Kusten.

Just_me

• Småland
« Svar #7 skrivet: 08 mar-11 kl 17:34 »
Kastrera och sätt på honom en bjällra! Då kan han inte jaga.
Du behöver ju inte ha bjällran på han jämt utan dp och då, tills  han går ner i vikt :)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 08 mar-11 kl 18:35 »
Men jag behöver ju ha jagande katter  ::) annars svämmar vi över med möss o råttor *suck*
Jag får väl börja promenera honom antar jag .
Fattar inte att han kan vara så stor när han jagar på en kvadrat kilomet ! :o

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #9 skrivet: 08 mar-11 kl 18:48 »
Hör med veterinären vad han säger om kattens vikt när du kastrerar honom. Det kan ju finnas någon annan orsak. Tio kilo låter mycket även på en storväxt katt.

Jag håller med alla andra om att han ska kastreras. Om alla tog sitt ansvar och kastrerade sina katter skulle det inte finnas över hundratusen hemlösa katter :(
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 08 mar-11 kl 18:52 »
Bild på Harlekin

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #11 skrivet: 08 mar-11 kl 18:54 »
Han är väldigt stor oxå .

Amouricas

• Västergötland
« Svar #12 skrivet: 08 mar-11 kl 18:55 »
Mycket fin katt, men har ser onekligen lite rund ut ;)

Dalton

• Dalsland
« Svar #13 skrivet: 08 mar-11 kl 18:59 »
Om du kastrerar honom blir han väl lite latare och då kanske han inte fångar så mycket mat och går ner i vikt? Fast du ville ju bli av med råttorna...
Jag tycker hur som helst att du ska kastrera, så slipper det bli några ungar sedan någonstans som inte hittar något bra hem.

Just_me

• Småland
« Svar #14 skrivet: 08 mar-11 kl 19:09 »
Hihi, söt tjockis!
Men han ser inte sjukligt fet ut, kanske skulle han som nån skrev bli för lat för att jaga när du kastrerar, då kan du ha en bra diet på honom  bara :)

Lycka

• Ångermanland
« Svar #15 skrivet: 08 mar-11 kl 19:10 »
Stilig kisse trots sin vikt.
Gillar bastanta gossar  8)
Hedemorahöns

lilyrose

• Djurintresserad med konstnärssjäl
    • Norrbotten
    • Lily Rose & Co
« Svar #16 skrivet: 08 mar-11 kl 19:13 »
vilken fin kisse..  jag tänker om du kastrerar han har han tid att jaga råttor och inte damer..  mina kastrerade katter har inte blivit större av kastrering, men det är väl olika..  ge han mindre mat kanske..
*Hundar- bichon havanaise, bichon havanaise-Lhasa apso
* katter -  bondkatt & bengal   * höns- brahma, blommehöns, bohuslän-dalshöns "svarthöns",bielefelder, silkes, dv wyandotte, dv kochin, sabelspoot,hedemora,aracurana, ankor Cayuga, smaragd, migon. Bor på landet i kronobergslän.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #17 skrivet: 08 mar-11 kl 20:57 »
Lilyrose han får ingen mat alls!  ::) Han jagar så här bra aldeles själv o har jagat sitt eget käk sen har var en månad med lite stödjagande från sin mor .
Hon är däremot en liten finlemmad kisse så hans pappa måste ha varit gigantisk! ::) ;D
Jo jag tar in han om några dagar tror jag ska bara planera in en dag så jag kan ge han all min tid den dagen , han lär ju ha ont efteråt menar jag .

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #18 skrivet: 08 mar-11 kl 21:15 »
Hans pappa var kanske en puma, eller för att hålla oss i Sverige, ett lodjur?  :D  Jättestilig herre är han iaf, men inget man vill möta en mörk natt kanske!
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #19 skrivet: 08 mar-11 kl 21:44 »
hahaha snällare kisse får man leta efter vi kallar honom Bäsis , han är ju min bebis fortfarande .
Sover tätt intill hundarna o kommer in en kort sväng varje dag o kollar om det finns nån skvätt mjölk .
Fast han är okastrerad hane o det är mars så är han hemma på gården direkt jag ropar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

605 gäster, 4 användare
nireeDah, pikaräng, Bender, Tallefjant

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser