Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mistänksamt!  (läst 4783 gånger)

Snarrbon

• Om du inte provar vet du inte om det går
    • Skåne
    • Mettes kaniner
Mistänksamt!
« skrivet: 04 mar-11 kl 21:58 »
Med chans att bli utskälld osv vill jag ställa frågan om andra än jag har någon avtal med nån som vill  köpa kanin o som har fått vägbeskrivning o telefonnummer och avböjar dagen innan? Detta känns väldigt otryckt! Jag har kanske varit dum som har lämnat ut min adress o telefonnummer utan att få något själv. Kan jag vänta besök av DBF? Fy vad jag är arg  >:( Har varit inne på profilen o den är uprättat ganska nyligen så väldigt annonym.
Kaninen i fråga skulle bli hoppkanin. Åh vad jag är arg......
« Senast ändrad: 04 mar-11 kl 22:30 av Snarrbon »
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

LasseDalom

• -
SV: Mistänksamt!
« Svar #1 skrivet: 04 mar-11 kl 22:07 »
Oroa dig inte, det finns säkert en helt enkel förklaring till varför köpet uteblev. DBF brukar väl inte jaga vanliga husdjursägare.

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #2 skrivet: 04 mar-11 kl 22:10 »
Ja det gör det förhopningsvis o jag hoppas att det hon skriver är riktigt men det känns inte riktigt bra..
Bor på gård i skogen med sambo, dansk-svensk gårdshund,  kat, genbanksanslutna gotlandskaniner, genbanksanslutna Åsbohöns och Klövsjöfår även dom genbanksanslutna.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 04 mar-11 kl 22:14 »
Jag tar alltid ut en tingningsavgift, då får man lite för besväret iaf... Ingen kanin är tingad innan pengarna är inne på mitt konto.

DBF brukar du bara behöva oroa dig för om du har väldigt många kaniner, eller om du har till slakt.
//Lina

Snarrbon

• Skåne
    • Mettes kaniner
« Svar #4 skrivet: 04 mar-11 kl 22:25 »
Jag har inte väldigt många kaniner men ja.. jag skall slakta bort överskottet annars är det ju ingen idé med genbanksarbetet, eller?
Det var inte det att jag inte kommer sälja kaninen. Det händer ju också att jag måste avstå från ett djur jag ville ha köpt men det var sättet det blev gjort på. Har PM'at med henne o jag hoppas att hon förstår att det är oro som gör att jag reagerar som jag gör.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 04 mar-11 kl 22:38 »
Det var väl Grimbart som fick besök av DBF nån gång har jag för mig (eller var det en annan medlem)?

Lås på alla burar (ett måste om man bor i tätort oavsett vad man har kaninerna till). Bor man lite avsides kanske skaffa en strålkastare som går igång på rörelse. Om du har alla inomhus kan du ju larma om natten.
//Lina

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 04 mar-11 kl 22:41 »
Ulric o Ulva var det.

Du har ju iallafall en hund  :)
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

FinaStina

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 05 mar-11 kl 01:05 »
Vad är DBF?
Har höns, Gotlandskaniner, hund, två barn och man....och drömmer om att hitta en gård där vi kan ha fler djur och odla mer....leva mer helt enkelt!

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #8 skrivet: 05 mar-11 kl 01:11 »
Vad är DBF?

Djurens befrielsefront

beekeepern

• Biodling honung. Säljer bin och avläggare.
    • Värmland
« Svar #9 skrivet: 05 mar-11 kl 09:34 »
Vad är DBF?
Eller, Dumma Barnungar Förening.

Beekeepern ;)
Man måste sätta sig ner ibland, så att själen hinner i fatt.
Sökare...
Eller så kan det vara bättre att resa sig från datorn och göra något praktiskt ett tag, för att rensa skallen.

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 05 mar-11 kl 10:24 »
Det var några år sedan jag senast hörde talas om att DBF var ute och plågade kaniner. Den gången dödade de barns sällskapskaniner, alla gotlandskaninerna i min genbank mm. De är sinnessjuka och det finns all anledning att oroa sig för dem.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #11 skrivet: 05 mar-11 kl 10:36 »
Det var några år sedan jag senast hörde talas om att DBF var ute och plågade kaniner. Den gången dödade de barns sällskapskaniner, alla gotlandskaninerna i min genbank mm. De är sinnessjuka och det finns all anledning att oroa sig för dem.

http://www.directaction.info/news_jan09b_11.htm

Ecoterrorismen är den femte terrorvågen. Vi har tyvärr bara sett början än.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #13 skrivet: 08 mar-11 kl 13:15 »
Det var väl Grimbart som fick besök av DBF nån gång har jag för mig (eller var det en annan medlem)?

inget besök av DBF hos mig... men en holländsk kanin försvann ur stängd bur väldigt konstigt..efter att jag talat om här på forumet att den hade höga poäng...tillfällighet?dessutom fick jag ett anonymt mejl nån dag innan av en som ville köpa gäss som jag inte fick nån kontakt med efter jag lämnat mitt telnummer..snubben fick la min adress på hitta.se...

Fjäderfän och kaniner

Just_me

• Småland
« Svar #14 skrivet: 08 mar-11 kl 14:13 »
DBF ska enligt dem inte ge sig på småställen med bra djurhållning.. Men det är klart, vissa agerar ju på egen hand.

Edgar

• -
    • Kennel Hustomten
« Svar #15 skrivet: 08 mar-11 kl 18:47 »
DBF ska enligt dem inte ge sig på småställen med bra djurhållning.. Men det är klart, vissa agerar ju på egen hand.

Självfallet gör de inte det. Enligt deras sätt att se finns det ingen bra djurhållning.
Kaninerna släpps ut, så många kärleksfulla hem finns inte.
Förmodligen tycker de att minkarna de släppt ut ska ha kaninerna som mat.

http://www.djurensbefrielsefront.com/default.php?subaction=showfull&id=1211128304&archive=&start_from=&ucat=2&
Beskriver tillslaget hos Ulric. Han har aldrig varit aktiv i kaninproducenternas förening.

cebaztian

• Bohuslän
    • Hästekasen
« Svar #16 skrivet: 08 mar-11 kl 18:54 »

challe:)

• Småland
« Svar #17 skrivet: 08 mar-11 kl 19:10 »
idjoter dom är dbj >:(
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #18 skrivet: 08 mar-11 kl 19:30 »
Usch! Bara tanken på att de skulle stjäla mina djur gör mig kall i hela kroppen.

Vad fan vet de om ex sköldpaddor, ska jag som har mina ute så länge det går, behöva ha de inne året runt så ingen stjäler dem? Så att de aldrig får sola i riktigt solsken?

Eller ska hundarna vara inne och flämta av värme på sommaren, för att vissa "djurvänner" tycker det är grymt mot hundarna att dra med dom?

Vågar man ens skaffa kaniner? De kanske tror att det gör ont att slippa en tjock päls?

Barnrumpor.......

Dela detta:

* Inloggade just nu

711 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser